طرح LEZ ارتباطی به کاهش ترافیک ندارد
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه طرح LEZ عقیم نمانده و متوقف نشده است، گفت: این طرح از نقطه خوبی شروع شده و در حال حاضر نیز به طور مرتب جلساتی در دولت و شهرداری داریم تا المان‌های بعدی LEZ را طی زمانبندی مناسب شروع کنیم.
 
خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه طرح LEZ عقیم نمانده و متوقف نشده است، گفت: این طرح از نقطه خوبی شروع شده و در حال حاضر نیز به طور مرتب جلساتی در دولت و شهرداری داریم تا المان‌های بعدی LEZ را طی زمانبندی مناسب شروع کنیم. وحید حسینی با اشاره به اینکه طرح LEZ (طرح کاهش) طی سه سال گذشته با پیشنهاد شهرداری تهران پیگیری شد گفت: تاکنون چند مصوبه خوب نیز برای این طرح گرفته شده است، آنچه امروز در حال اجراست کنترل معاینه فنی است و از نظر ما آن طرحی نیست که پیشنهاد داده‌ایم. طرحی که ما پیشنهاد دادیم بسیار سخت گیرانه‌تر از این بوده است ولی ملاحظات اجتماعی باعث شد که مسئولان تصمیم بگیرند این طرح را این طور آغاز کنند.

وی افزود: همه مسئولان بارها تاکید کرده‌اند طرحی که با عنوان طرح کاهش، در دست اجراست، تازه شروع شده و نقطه پایان نیست که از نظر من شروع خوبی است و این طرح متوقف نخواهد شد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه انتظار داشته باشیم طرح LEZ در کوتاه‌مدت در بهبود کیفیت هوای تهران تاثیرگذار باشد، ناشی از نگاه خام و ساده‌انگارانه‌ای است، تاکید کرد: طرح‌های این چنینی که طرح‌های سیاستگذاری کلان هستند، در درازمدت تاثیر خود را می‌گذارند، بنابراین باید این طرح را ادامه دهیم و نباید خسته شویم. قطعا انتظار نداشتم امسال و سال آینده اتفاق خاصی در مورد اجرای طرح LEZ صورت بگیرد.

حسینی افزود: طرح LEZ تردد تعدادی از خودروها را در یک منطقه ممنوع می‌کند، این به این معناست که این خودرو برای تردد منطقه دیگری را انتخاب می‌کند. تا زمانی که راننده خودوری پرآلاینده خسته نشود و خودروی خود را نفروشند و خودوری فرسوده و آلاینده از چرخه خارج نشود، اتفاق عینی و مهمی در زمینه کنترل آلودگی هوای تهران نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه طرح LEZ متوقف نمی‌شود، گفت: طرح ترافیک، کنترل معاینه فنی در محدوده زوج و فرد را شروع کرده اما در حال حاضر نیز به طور مرتب جلساتی در دولت و شهرداری داریم تا المان‌های بعدی LEZ را طی زمانبندی مناسب شروع کنیم از این جهت که مردم غافلگیر نشوند و همگی زمان کافی برای بهبود وضعیت خودرو، اخذ معاینه فنی و ارتقای کیفیت خودروی خود داشته باشند، بنابراین طرح LEZ عقیم نمانده و متوقف نشده است.

مبنا و پایه طرح LEZ در همه جای دنیا کاهش آلودگی هوا در دراز مدت است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه طرح LEZ، از یک نقطه ضعیف شروع شده ولی خوب است، اظهار کرد: طرح‌های LEZ، در همه جای دنیا در کاهش میزان ترافیک تاثیری نداردو طرحی برای بهبود وضعیت آلودگی هوا است. برای کاهش ترافیک پیش از این هم طرح ترافیک اجرا می‌شد اما LEZ یک طرح زیست محیطی است و تنها خودروهای پاک می‌توانند در محدوده معین شده تردد کنند. مبنا و پایه طرح کاهش در همه جای دنیا کاهش آلودگی در دراز مدت است.



منبع: ایسنا