واکنش به مجاز شدن واردات تراریخته با شرط پایش
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مجاز شدن واردات تراریخته با شرط پایش گفت: ترارخته‌ها از تریاک نیز خطرناک تر هستند، آیا می‌توان مصرف تریاک را در کشور با تعریف پروسه‌ای مجاز دانست؟

تراریخته ها از تریاک خطرناک ترند

محمدعلی شاعری در آیین بازگشایی نهمین نمایشگاه ارگانیک اظهار کرد: این روزها شاهد آسیب‌های جدی به امنیت غذایی کشور به علت واردات ترا ریخته ها و مصرف بیش‌ از اندازه کود و سم و استفاده از آب فاضلاب در تولیدات محصولات کشاورزی هستیم. وی افزود: در برنامه ششم دولت را ملزم به سرمایه‌گذاری در زمینه تولید محصولات ارگانیک کردیم همچنین درباره ترا ریخته‌ها ممنوعیت ایجاد کردیم. 

500 امضای جعلی علیه تراریخته‌ها جمع کردند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تصویب ممنوعیت ارگانیک در کمیسیون کشاورزی برخی 500 امضای جعلی علیه این امر جمع کردند ادامه داد: قانون ممنوعیت ترا ریخته ها وقتی در کمیسیون تلفیق رفت، کمی دست‌کاری شد اما(موافقان) اوضاع را خیلی نتوانستند به هم بریزند، زیرا در قانون به این نکته اشاره شده است که بدون رعایت قوانین ملی و بین المللی و غیره تولید و واردات ممنوع است درحالی‌که (موافقان تراریخته) می‌خواستند قانون مجاز بودن تراریخته ها را (از مجلس) دریافت کنند.

وی تصریح کرد: به پیگیری‌کننده موافقت با تراریخته ها در مجلس به شوخی گفتم که همانند ترا ریخته ها شده‌ای و از مجلس خارج شوید.

شاعری با شاره به اینکه شبکه سازمان‌یافته در خصوص تراریخته ها وجود دارد گفت: در موضوع تراریخته‌ها به برچسب‌گذاری و رنگ‌بندی توجه شده است و مجلس به مسئولیت خود در قبال تراریخته‌ها عمل کرده‌ایم.

وی گفت: اخیراً در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌هایی در این رابطه داشتیم که می‌توان به توسعه محصولات ارگانیک و ممنوعیت واردات و تولیدات محصولات تراریخته اشاره کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ترارخته ها از تریاک نیز خطرناک تر است. آیا می‌توان مصرف تریاک را در کشور با تعریف پروسه‌ای مجاز دانست. کمپانی‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی این امر را کنترل می‌کنند و مصرف این محصولات در کشورهای غربی رو به کاهش است چرا باید در ایران افرایش یابد؟




منبع: تسنیم