بالاخره ایرانی ها در یک آمار سربلند شدند
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: اهدای خون در ۱۰ ماهه اول سال جاری در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۶۶ درصد رشد داشته است.

یک میلیون ایرانی خون اهدا کردند

دکتر بشیر حاجی بیگی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۹۵، دو میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۶۳ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۵۸۴ نفر موفق به اهدای خون شده اند که در استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را داشته‌ایم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: اهدای خون در کشور نسبت به ۱۰ ماهه مشابه سال گذشته ۱.۶۶ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از توزیع بیش از ۳ میلیون واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور خبر داد و گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۳ میلیون و ۹۰ هزار و ۸۲۴ واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۱ درصد افزایش داشته است.

حاجی بیگی گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری بانوان استان‌های لرستان، مرکزی و سیستان و بلوچستان بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را در کشور داشته اند.

وی افزود: شاخص اهدای خون مستمر در استان سمنان نزدیک ۷۱.۵ درصد است و بعد از استان سمنان شاخص اهدای خون مستمر در استان‌های کردستان ۶۷ درصد و سیستان و بلوچستان ۶۲ درصد است.



منبع: مهر