رئیس سازمان بهزیستی از وجود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در کشور خبر داد و گفت: استراتژی مهم سازمان بهزیستی گسترش بنیاد فرزانگان است.
خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بهزیستی از وجود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در کشور خبر داد و گفت: استراتژی مهم سازمان بهزیستی گسترش بنیاد فرزانگان است.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم جشن ویژه سالمندان که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: فرزانگان در جامعه از اهمیت زیادی برخوردارند و باید گفت که بحران فرزانگی پدیده اجتماعی است که در همه جوامع وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هر حکومت و نظامی باید در راستای توجه به سالمندان برنامه ریزی داشته باشند، افزود: بهره مندی کامل از تجربیات این قشر مهم جامعه حائز اهمیت است و برنامه ریزی درست، موفقیت را برای حکومت ها خواهد داشت.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه ۸.۲ درصد جمعیت ایران بالای ۶۰ سال سن دارند، گفت: ۶۰ سالگی سنی نیست این سن، سن پختگی، شکیبایی و تصمیم درست و بموقع است و کشوری موفق است که بتواند از این ظرفیت در ابعاد مختلف استفاده کند.

وی بهزیستی را متولی اصلی رسیدگی به سالمندان دانست و گفت: جمعیت سالمند ایران بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارد و طبق آمار خط سالمندی رو به افزایش است و نباید از این موضوع واهمه داشته باشیم چراکه صاحب جمعیتی با تجربه خواهیم بود و در مراکز سالمندی در کشور شاهد آرامش و انضباط خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه باید از فکر و نبوغ و تجربه سالمندان در کشور استفاده کرد، گفت: دبیرخانه شورای سالمندی در بهزیستی تشکیل شده و در قانون برنامه ششم توسعه از تمام ظرفیت ها برای خدمات رسانی به سالمندان استفاده خواهیم کرد و برنامه وسیعی داریم.

محسنی بندپی استراتژی مهم سازمان بهزیستی را گسترش بنیاد فرزانگان دانست و افزود: در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها گسترش بنیاد فرزانگان از استراتژی‌های سازمان است و تکیه بر واگذاری تصدی ها به این حوزه از دیگر برنامه هاست.