توصیه ناجا به اصناف درباره روز ولنتاین
سخنگو و معاون اجتماعی ناجا درباره فروش اقلام مرتبط با ولنتاین در برخی فروشگاه‌ها اعلام کرد که هماهنگی‌های لازم در این خصوص با اصناف مربوطه انجام شده و آنان باید بر فعالیت این واحدها نظارت کنند.

واحدهای صنفی نباید نمادهایی داشته باشند که مغایر قوانین و شرع باشد

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا درباره فروش اقلام مرتبط با ولنتاین در برخی فروشگاه‌ها اعلام کرد که هماهنگی‌های لازم در این خصوص با اصناف مربوطه انجام شده و آنان باید بر فعالیت این واحدها نظارت کنند. سردار سعید منتظرالمهدی در گفت‌وگویی، در پاسخ به اینکه آیا پلیس درباره روز ولنتاین و محصولاتی که در این روز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود نظارت می‌کند یا خیر، گفت: سال گذشته نیز بخشنامه‌ای جعلی از پلیس را در این زمینه منتشر کردند. ما معتقدیم که در ایران اسلامی هر روز، روز ابراز محبت است و همه دنیا به دنبال این هستن که از فرصت‌های مختلف برای شادی و ابراز محبت استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه ما ایرانیان بیشترین فرصت‌ها را برای جمع شدن دور هم و ابراز محبت داریم، اظهارکرد:‌ اینکه جشن تولد یا جشن تکلیف می‌گیریم یک همگرایی اجتماعی است و اتفاقا توصیه دین ما نیز این است که به یکدیگر محبت کنید و به یکدیگر هدیه بدهید ولی این روابط باید در چهار چوب شرع و دین باشد.

سخنگوی ناجا درباره فعالیت اصناف نیز گفت: واحدهای صنفی نباید نمادهایی داشته باشند که مغایر قوانین و شرع باشد و این موضوع مختص به تمام سال است. در این مورد نیز با اصناف و صنوف هماهنگی‌های لازم انجام شده و خود اصناف باید نظارت کنند.

وی با تاکید بر اینکه این یک موضوع اجتماعی است، گفت: در صورتی که لازم باشد پلیس هم وارد خواهد شد، اما اولویت ما این است که مسائل اجتماعی به شکل اجتماعی حل و فصل شود.



منبع: ایسنا