فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مبلغان منتخب در کنار مرزبانان وظیفه تقویت مبانی دینی، اعتقادی و اخلاقی را بر عهده دارند، گفت: مبلغان منتخب، مرزیاران افتخاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند.
خبرگزاری ایسنا: فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مبلغان منتخب در کنار مرزبانان وظیفه تقویت مبانی دینی، اعتقادی و اخلاقی را بر عهده دارند، گفت: مبلغان منتخب، مرزیاران افتخاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند.

سردار"قاسم رضایی" در همایش توجیهی مبلغان سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در قم جهت اعزام به یگان های مرزی سراسر کشور با اشاره به اینکه طول مرزهای خشکی و دریایی کشور هشت هزار و 755 کیلومتر است، اظهارداشت: ما معتقدیم ایران 80 میلیون مرزبان بالقوه و دو میلیون و 500هزار مرزبان بالفعل دارد و این دژ محکم نظام اسلامی است.

فرمانده مرزبانی ناجا با مقایسه مبلغان دوران دفاع مقدس و کنونی به تفاوت این دو با یکدیگر اشاره کرد و گفت: اول اینکه تخاصم در دوره کنونی نسبت به دوران دفاع مقدس با سلاح و موشک نیست ودوم اینکه تبلیغ و مدح کمتری نسبت به گذشته صورت می گیرد.

وی افزود: توفیقی شد در جمع مبلغانی باشیم که به یگان های مرزی اعزام می شوند تا در کنار رزمندگان، امور دینی، اعتقادی و اخلاقی آنان را بر عهده داشته باشند و آن را تقویت کنند.

سردار رضایی با بیان اینکه مبلغان منتخب، مرزیاران افتخاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند، تصریح کرد: لباس مرزبانی در اختیار طلاب قرار گرفته و مانند مبلغان دوران دفاع مقدس که لباس رزم می پوشیدند، امروز هم طلاب حاضر لباس رزم را بر تن کرده و وارد صحنه های مرزبانی خواهند شد.

وی با بیان اینکه درخصوص کمک به مناطق مرزی با تدبیر دولت و شورای عالی امنیت ملی کارگروه ویژه مرزی تشکیل شده ، گفت: دراین زمینه معبرهای مختلفی برای کوله بران و کمک به مرزنشینان تدارک دیده شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: باید قوانین و مقررات بازنگری و همه دستگاه های ذیربط از جمله گمرک، پایانه ها، بنادر و دستگاه هایی که در این مورد نقش دارند شفاف تر عمل کنندتا به نوعی از قاچاق کالا بهتر پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تنها مرزی که نیاز به دیپلماسی فعال تری دارد مرز مشترک با پاکستان است، گفت: هماهنگی در سطح دولت خوب است ولی در سطح منطقه ای تلاش بیشتری را می طلبد و به جد دنبال این هستیم که بتوانیم مرزهای مشترک را مدیریت کنیم و آن چه که مورد مطالبه ملت و دولت طرفین است محقق کنیم.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، گفتنی است در خاتمه با اهداء لباس مرزبانی به طلاب، جمع حاضر به صورت نمادین این لباس مقدس را بر تن کردند.