کشف بیش از ۵ تن مواد غذایی فاسد
از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از ۵ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته فقط در یک شهرستان کشف شد.

 کورش داوری  سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون بیش از 1500مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهر دهدشت و مراکز تابعه آن انجام شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی و در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی موفق به کشف بیش از 5 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته شدند، عنوان کرد: پس از کشف محموله فوق و تنظیم صورتجلسه قانونی اقلام مذکور به شبکه منتقل تا پس از طی مراحل قانونی معدوم شود.

وی گفت: از ابتدای اسفند ماه و در راستای کنترل سلامت مواد غذایی، آب شرب،اماکن عمومی و بین‌راهی، سفره خانه‌های سنتی و همچنین تشدید نظارت در ایام نوروز، بازرسان بهداشت محیط شهرستان کهگیلویه در قالب شش تیم سه نفره با عنوان طرح ویژه " بسیج سلامت نوروزی " فعالیت خود را آغاز کردند.

داوری با بیان اینکه این طرح تا 15 فروردین ادامه دارد، افزود: بازرسان بهداشت محیط شهرستان کهگیلویه تاکنون اقدام به بازرسی و کنترل بیش از یکهزار و500 مورد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 153 مورد اماکن عمومی و 12 مورد اماکن بین راهی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 230 مورد بازدید از سامانه‌های آبرسانی شهرستان کهگیلویه، 2 هزار مورد کلرسنجی آب شرب، بیش از 15 بار بازدید از دو استخر شنای شهرهای دهدشت و سوق و بیش از 20 مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان صورت گرفت، گفت: تاکنون تعداد 11 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل و 22 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

منبع: دانشجو