هوا گرم خواهد شد
سازمان هواشناسی کشور افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با وزش باد شدید را برای ساعات آتی پیش‌بینی کرده است.

امروز در اکثر مناطق کشور جو نسبتاً پایدار بوده و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود؛ افزایش دما امروز و فردا در سواحل دریای خزر محسوس بوده و در سواحل غربی دریای خزر گاهی با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.از بعدازظهر امروز با نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی در مناطقی از جنوب غرب کشور یعنی در استانهای خوزستان، بوشهر و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

فردا با عبور موج بارشی از نوار شمالی کشور در مناطقی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکزی و جنوب کشور بارش پراکنده گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

این موج روز شنبه در بخشهایی از شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد؛ همچنین در شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

لازم به ذکر است به دلیل افزایش سرعت وزش باد در جنوب عراق و انتقال آن به مناطقی از جنوب غرب کشور در اواخر وقت امروز و اوایل وقت فردا پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

 

 

منبع: دانشجو

 

برای تهران امروز هوایی صاف پیش‌بینی می‌شود؛ دمای تهران امروز در گرمترین لحظات 19 درجه بالای صفر و در سردترین لحظات 9 درجه بالای صفر و فردا در گرمترین لحظات 21 درجه بالای صفر و در سردترین لحظات 11 درجه بالای صفر تخمین زده شده است.

 

شهرکرد سردترین و بندرعباس گرمترین نقاط کشور

امروز سردترین مرکز استان کشور شهرکرد است که در گرمترین لحظات 14 درجه بالای صفر و در سردترین لحظات یک درجه زیر صفر دما دارد و هوایی صاف تا کمی ابری و در اواخر وقت افزایش ابر و وزش باد را تجربه می‌کند.

 

امروز گرمترین مرکز استان کشور بندرعباس است که در گرمترین لحظات 31 درجه بالای صفر و در سردترین لحظات 19 درجه بالای صفر دما دارد و هوایی صاف گاهی با وزش باد را تجربه می‌کند.