يك روان‌شناس گفت: فيلم‌های زيادی در تلفن همراه مورد سوء استفاده قرار می‌گيرند؛ افراد نبايد در تلفن همراه فيلم‌های خانوادگی را نگهداری كنند.

سید‌جواد آرامی در گفت‌وگو با فارس
اظهار داشت: كاربردهای نادرست از ابزارهای اطلاعاتی كه به منظور انتقال اطلاعات ایجاد شده‌اند، می‌توانند آسیب‌های اجتماعی زیادی را در پی داشته باشد.
این روان‌شناس اظهار داشت: استفاده مناسب از این وسیله ارتباطی به فرهنگ برخورداری از ابزارهای تكنولوژی و اطلاعاتی بر‌می‌گردد؛ همچنین هر كدام از ابزارهای تكنولوژی می‌تواند در جهت مناسب یا غیرمناسب مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان این كه تجسس و كنجكاوی و اطلاع گرفتن از زندگی شخصی افراد امری طبیعی تلقی می‌شود، عنوان كرد: تجسس و كنجكاوی بیش از حد و به صورت غیرطبیعی می‌تواند به صورت یك اختلال روانی در افراد دیده شود.
آرامی اظهار داشت: استفاده از اطلاعات خصوصی دیگران به سودجویی از زندگی افراد ختم می‌شود و افرادی كه علاقه‌مند هستند اطلاعات زیادی از افراد مختلف داشته باشند، به نوعی دچار اختلالات روانی و مشكلات روحی هستند.
وی ادامه داد: افرادی كه از سلامت روانی برخوردار باشند نیازی ندارند كه در مسایل شخصی دیگران وارد شود و كنجكاوی كنند.
این روان‌شناس افزود: چشم و همچشمی افراد سبب شده است كه ضد ارزش‌ها به عنوان یك ارزش تلقی ‌شود بنابراین انتظار می‌رود كه بر اساس اصول اخلاقی چنین دیدگاهی وجود نداشته باشد.
آرامی با اشاره به این‌كه افراد در هر طبقه اجتماعی و اقتصادی از این وسیله ارتباطی استفاده می‌كنند، گفت: باید مراجع قانونی تعریف شده‌ای برای رسیدگی به این موضوع وجود داشته باشد.
وی با بیان این‌كه یكی از دلایل بروز جرم عدم آگاهی است، افزود: زمانی كه تعریفی از جرم وجود نداشته باشد بعضی از مجرمان یا بزهكاران برای رفع اوقات فراغت خود فعالیت‌های از قبیل سرقت‌های جزیی و آزار و اذیت مردم را انجام می‌دهند.
این روان‌شناس در خصوص وظیفه مردم در این زمینه عنوان كرد: مردم باید از حقوق خود آگاهی پیدا كرده و به هر كسی اعتماد پیدا نكنند و تلفن همراه خود را به عنوان یك وسیله شخصی در اختیار دیگران نگذارند؛ همچنین حریم زندگی خصوصی خود را بشناسند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news