ماجرای جنجالی سارق کراواتی
مشخص شد سارقی که در پوشش مشاور املاک و با ظاهری شیک، از یک زن با شیوه بیهوشی سرقت کرده بود، ساکن یکی از گرم‌خانه‌های تهران است.

سارق کراواتی به دام افتاد

روز بیست و ششم فروردین ماه وقوع یک فقره سرقت منزل در بلوار فردوس به کلانتری 133 شهرزیبا اعلام شد؛ با حضور مأمورین در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارق پس از بیهوش کردن صاحبخانه اقدام به سرقت بخش اعظمی از اموال منزل (تلویزیون، لپ تاپ، طلاجات، البسه، 20 میلیون تومان وجه نقد و ...) کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت منزل به شیوه بیهوشی» و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

خانم صاحبخانه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از مدتی پیش تصمیم به فروش خانه خود گرفتم؛ به همین علت به یک بنگاه املاک در پاساژ ... رفته و اطلاعات مربوط به فروش خانه را در اختیار مدیریت بنگاه قرار دارم. پس از آن جوانی با ظاهر آراسته (کت، شوار، کروات) به نام میثم، به عنوان شاگرد بنگاه املاک و در چندین نوبت جهت کارشناسی و بازدید منزل به خانه من آمد اما خانه همچنان به فروش نمی‌رفت تا اینکه روز بیست و پنجم، میثم مجدداً به خانه من آمد و مدعی شد که با یک خریدار جهت بازدید نهایی خانه قرار گذاشته است؛ مدتی از حضور میثم در خانه گذشت اما خبری از خریدار نشد تا اینکه به پیشنهاد میثم، او شخصا اقدام به سفارش غذا از رستوران کرد؛ در حال خوردن غذا بودیم که به محض خوردن چند قاشق اول، بیهوش شده و دیگر متوجه هیچ چیز نشدم؛ تنها چند دقیقه از بیست و ششم بود که به هوش آمدم و متوجه شدم که قسمت قابل توجهی از اموال خانه از جمله 20 میلیون تومان وجه نقد داخل منزل و ... تماماً سرقت شده است.

کارآگاهان با مراجعه به بنگاه املاک و در بررسی تصاویر مدارک و اطلاعاتی از «میثم . م» (متولد 1366) پیدا کردند که تمامی آدرس‌های ارائه شده تماماً واهی است؛ همچنین بنا بر تحقیقات، میثم در طول مدت تردد خود در پاساژ ... همیشه از کت و شلوار، کروات و یک کیف دستی از نوع سامسونت استفاده می‌کرده و به همکاران خود و دیگر کسبه پاساژ عنوان می‌کرده که دارای مدارک کارشناسی در رشته مهندسی است.

در شرایطی که هیچگونه آدرس و نشانی از میثم وجود نداشت، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند؛ در تحقیقات پلیسی مشخص شد که میثم در شهر تهران بلامکان است و شب‌ها صرفا جهت استراحت به یک گرم خانه در محدوده میدان انقلاب مراجعه می‌کند.

با شناسایی دقیق گرم خانه، این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت تا نهایتاً در یازدهم اردیبهشت ماه، میثم دستگیر و در بازرسی از کیف دستی‌اش مقادیری از اموال مالباخته از جمله قمستی از وجوه نقد، لپ تاپ و ... کشف شد؛ در ادامه قسمت دیگری از اموال مسروقه نیز در داخل یک چمدان (در داخل گرم خانه) کشف شد.

«میثم . م» پس از انتقال به پایگاه دوم آگاهی، صراحتا به سرقت از منزل مالباخته و فروش قسمتی از اموال مسروقه از قبیل طلاجات، تلویزیون و ... نیز اعتراف کرد که با راهنمایی وی، محل فروش طلاجات و ... شناسایی و مابقی اموال مسروقه نیز کشف شد.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متم به سرقت به شیوه بیهوشی و کشف قسمت قابل توجهی از اموال مسروقه، متهم در اختیار مرجع محترم قضایی قرار گرفت و با قرار صادره از سوی بازپرس محترم پرونده روانه زندان شد.

 

منبع: دانشجو