تایید فوت 3 نفر بر اثر تب کریمه کنگو
عضو کمیسیون بهداشت: سال گذشته 62 بیمار مبتلا به بیماری «تب کریمه کنگو» در سراسر کشور شناسایی شدند که 6 نفر از آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. امسال نیز 31 بیمار در سراسر کشور شناسایی شدند که 3 نفر از آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ، با اشاره به  جلسه عصر امروز( سه شنبه 9 خرداد) کمیسیون متبوع خود اظهار داشت: در جلسه عصر امروز کمیسیون موضوع بیماری«تب کریمه کنگو» با حضور آقای گویا مدیرکل مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت و درمان بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه آقای گویا وضعیت شیوع بیماری را نسبت به سال گذشته مقایسه کرد و گفت: سال گذشته 62 بیمار مبتلا به بیماری «تب کریمه کنگو» در سراسر کشور شناسایی شدند که 6 نفر از آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. امسال نیز 31 بیمار در سراسر کشور شناسایی شدند که 3 نفر از آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، تصریح کرد: آقای گویا در جمع‌بندی خود عنوان کرد که بیماری نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری نداشته است و  باید با این ویروس به خوبی مقابله کرد و ضمن رعایت شرایط و موارد بهداشتی زمینه آموزش شهروندان برای پیشگیری از این بیماری را فراهم کرد.

ترکی درباره فراوانی شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» در استانهای مختلف افزود: در این جلسه عنوان شد که  بیشترین تعداد بیماران مبتلا به بیماری «تب کریمه کنگو»در استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین بر جلوگیری از کشتار غیرمجاز و رعایت بهداشت عمومی و همچنین کنترل بر کشتارگاه‌ها و بسته شدن کشتارگاه‌های غیرمجاز و به تقویت ارتباط وزارت بهداشت، دامپزشکی، جهادکشاوری و مجلس در آگاه سازی جامعه تاکید شد.

 

lگردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com