۱۱۴۴ مرکز متخلف بهداشتی در ماه مبارک رمضان تعطیل شده است
مسئول مدیریت بهداشت محیط مناسبت‌ها و ایام خاص معاونت بهداشت گفت: بنا بر بازرسی‌ها، ۲۰۸ هزار و ۱۴۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده و ۱۱۴۴ مرکز متخلف بهداشتی تعطیل شده است.

 سیدرضا غلامی مسئول مدیریت بهداشت محیط مناسبت ها و ایام خاص در خصوص اهم اقدامات بهداشت محیط در برنامه سلامت ماه مبارک رمضان تا امروز، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، تعداد 39 هزار و 233 مورد از مراکز تهیه و توزیع زولبیا و شیرینی سنتی و 12 هزار و 369 مرکز تهیه آش و حلیم مورد بازدید ماموران بهداشت محیط قرار گرفته است.

غلامی افزود: تعداد بازدیدهایی که از سایر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی حساس صورت گرفت، 176 هزار و 219مورد بوده و در مجموع تعداد کل بازدیدهای انجام شده 227 هزار و 821 مورد است.

وی بر سلامت مواد اولیه تهیه غذاها تاکید کرد و گفت: اینکه مواد اولیه تهیه غذاها از نظر مرغوبیت و سلامت چه وضعیتی داشته باشد، اهمیت زیادی دارد، لذا سلامت این مواد نیز مورد سنجش قرار گرفت و 48 هزار و 486 مورد مرکز از لحاظ عوامل محیطی و سلامت روغن، نمک و نیز از نظر بررسی آلودگی سطوح، با تجهیزات پرتابل بازرسی مورد سنجش قرار گرفت.

غلامی ادامه داد: یکی از وظایف کارشناسان بهداشت محیط در مراکز بهداشتی درمانی، کلر سنجی و PH سنجی آب شرب به صورت روزانه است لذا از ابتدای ماه رمضان تعداد 192 هزار و 375 مرکز از نظر کلر آزاد باقیمانده آب مورد سنجش قرار گرفت و 17 هزار و 524 مورد نیز از نظر نمونه برداری میکروبی آب بررسی شد.

مسئول مدیریت بهداشت محیط مناسبت ها و ایام خاص خاطر نشان کرد: سنجش ها و بازدیدها در مراحل بعداز تهیه غذا نیز ادامه دارد. بنابراین 10 هزار و 213 مورد، نمونه برداری مواد غذایی از سطح عرضه را در برنامه داشتیم.

وی گفت: بنابر بازرسی ها، 208 هزار و 144 کیلو گرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف، ضبط و معدوم شده است.

غلامی تصریح کرد: با توجه به امکان اطلاع رسانی تخلفات از سوی مردم، 2 هزار و 745 مورد از مراکز متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و تعداد هزار و 146 مورد مرکز متخلف بهداشتی تعطیل شد.

وی گفت: تعداد 2 هزار و 355 مورد نیز بازدید مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان تعزیرات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی داشته ایم.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: دانشجو