۶محور کشور دارای ترافیک پر حجم است
پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: برابر آخرین اطلاعات دریافتی هم اکنون ۶ محور کشور دارای ترافیک پر حجم است .

گزارش راه ها و مسیرهای پرترافیک جاده ای

برابر آخرین اطلاعات دریافتی تردد در محدوده شمال به جنوب محور کرج- چالوس (محدوده عسل کوچ) سنگین و طول محور؛ شمال به جنوب محور هراز (محدوده های لاریجان،تونل وانا،گزنک وآب اسک)، شمال به جنوب آزاد راه قزوین -رشت(محدوده سراوان تا امامزاده هاشم) ، شمال به جنوب محور قدیم کرج-قزوین(محدوده قزوین تا آبیک) و شمال به جنوب محور (طالقان- ابیک) دارای ترافیک پرحجم وروان و همچنین شمال به جنوب محور اردبیل - آستارا دارای ترافیک پرحجم است.


براساس این گزارش برای استان سیستان و بلوچستان ( محور خاش-زاهدان ) گرد و غبار همراه با کاهش دید گزارش شده است .


سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.
پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، همچنین در ادامه این گزارش محور اولنگ - شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور استهبان - نی ریز در استان فارس و محور فرعی رودبار- کهنوج -قلعه گنج در جنوب استان کرمان را از محورهای مسدود اعلام کرد.


پلیس راهور نیروی انتظامی همچنین اعلام کرد، در آزادراه قم به تهران از 29 فروردین تا 20 شهریور ماه امسال از محدوده عوارضی تا کیلومتر 12.5روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 تا 17 و روزهای سه شنبه از ساعت 8 تا 12 به استثنای روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از ایام تعطیلات چند روزه، عملیات راهسازی همزمان با عبور ترافیک تنها در یک خط، در حال انجام است.


بر اساس اعلام پلیس راهور ناجا، محور کرج - چالوس از روز یکم اردیبهشت تا بیستم شهریور ماه 96 محدوده میدان امیرکبیر تا تونل کندوان کیلومتر صفر تا 75 روزهای شنبه تا سه شنبه هر هفته از ساعت 8 تا 17 و روزهای چهارشنبه از ساعت 8 تا 12 به استثنای روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه عملیات راهسازی همزمان با عبور ترافیک و رعایت جوانب احتیاط اجرا ادامه می یابد.


برابر این گزارش در محور آزادراه رشت - قزوین نیز از روز 16 اردیبهشت تا 20 شهریور ماه از ساعت 8 تا 18 روزهای شنبه تا سه شنبه و از ساعت 8 تا 14 روز چهارشنبه هر هفته به جز روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، عملیات راهسازی همزمان با عبور ترافیک و رعایت جوانب احتیاط در حال اجرا است.


بنابر اعلام پلیس راهور ناجا همچنین آزادراه تهران - قم (کیلومتر صفر تا 30 حد فاصل عوارضی حرم تا پل فرودگاه امام خمینی (ره)) از روز 16 اردیبهشت تا 31 مردادماه 96 روزهای شنبه تا دوشنبه و چهارشنبه هرهفته از ساعت 8 تا 18 روزهای سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 8 تا 14 به جز ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، عملیات راهسازی همزمان با عبور ترافیک و تنها در یک خط عبور درحال انجام است و سایر محورهای مواصلاتی کشور از ترافیکی روان برخوردار هستند.


براساس این گزارش، محور بوئین زهرا - اشتهارد حد فاصل انتهای حوزه تا محدوده شهری و محور اشتهارد - ماهدشت حد فاصل انتهای محدوده شهری تا پلیس راه ماهدشت و محور ماهدشت - کیانشهر از کیلومتر صفر تا 45 از روز 16 خرداد تا بیستم شهریور ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 7 تا 17به استثنای ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، عملیات راهسازی همزمان با عبور ترافیک و تنها در یک خط عبور اجرا خواهد شد.


پلیس راهور ناجا در ادامه اعلام کرد، محور دیزین -شمشک کیلومتر صفر تا 21 از روز 27 خرداد تا 30 آبان روزهای شنبه تا سه شنبه هر هفته از ساعت 7 تا 18 به استثنای ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به علت انجام عملیات راهسازی مسدود است.


پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 120و 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.

 

 

تهیه و تدوین : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:دانشجو