بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک
تنها بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک در ایران، 10 ساله شد.

جشن 10 سالگی بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی محک، جشن 10 سالگی بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک با حضور بیش از 500 نفر از یاوران و نیکوکاران، بنیانگذار، اعضای هیأت امنا و مدیره، پزشکان و متخصصان بیمارستان محک و چهره‌های شناخته شده‌ای چون دکتر محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت برگزار شد.
در این مراسم دكتر مردآویژ آل‌بويه، فوق‌تخصص خون و آنکولوژی کودک و رئیس هیأت امنای محک ضمن تبریک به نیکوکاران برای حمایت از بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک در راستای حرکت در مسیر توسعه گفت: «ارائه تمامی خدمات تشخیصی، درمانی و بازتوانی مورد نیاز کودک مبتلا به سرطان بدون دریافت هزینه وجه تمايز يكي از بزرگ‌ترين مراكز تخصصي درمان سرطان در خاورميانه است. امیدواریم با همراهی نیکوکاران، محک بتواند در راستای اهداف خود، این گونه حمایت‌ها را در تمام ایران به صورت یکپارچه به کودک مبتلا به سرطان ارائه نماید.»


دکتر عظیم مهرور، رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی محک و فوق‌تخصص خون و آنکولوژی کودک با ارائه گزارش جامع از عملکرد بیمارستان محک در 10 سال فعالیت مستمر گفت: «در حالی که مؤسسه خیریه محک در بیش از 25 سال فعالیت خود بیش از 27 هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت قرار داده است و روزانه 6 کودک به مجموع کودکان تحت حمایت این مؤسسه افزوده می‌شود، تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان محك از 3 هزار و ٦١٤ كودك مبتلا به سرطان در سال ٨٦ به 11 هزار و ١٦٨ كودك در سال ٩٦ رسيده است. این در حالی است هر ساله به طور میانگین بیماری سرطان ٥٠٠ کودک در این بیمارستان تشخیص داده می‌شود.»
مهرور شايع‌ترين سرطان‌هاي كودكان را به ترتيب خون، مغز و چشم دانست و در پایان یاد پرفسور پروانه وثوق، بنیانگذار طب آنکولوژی اطفال در ایران را گرامی داشت.


محک در بیش از ربع قرن فعالیت خود، قدردان همه یاورانی است که با حمایت‌های خود زمینه ساخت تنها بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک در ایران را فراهم کرده و با تداوم همراهی خود، اداره آن را ممکن ساختند. در شرایطی که هر روز 6 کودک به تعداد کودکان تحت حمایت محک افزوده می‌شود، با استمرار این همراهی است که می‌توان خداحافظی تعداد بیشتری از کودکان را با سرطان جشن گرفت.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: محک