واکنش ناجا به فیلم‌ جنجالی در پمپ بنزین
 ماموران پلیس راهور راننده یک خودروی سواری را مورد ضرب و شتم قرار دادند. انتشار این فیلم واکنش نیروی انتظامی را در پی داشت و سخنگوی ناجا در این‌باره توضیحاتی را ارائه داد.

فیلم جنجالی دوربین مدار بسته یک پمپ بنزین

چندی پیش انتشار فیلمی کوتاه در فضای مجازی به سرعت فراگیر شد، فیلمی که به نظر می‌رسد توسط دوربین مداربسته پمپ بنزین ضبط شده و در آن ماموران پلیس راهور راننده یک خودروی سواری را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. انتشار این فیلم واکنش نیروی انتظامی را در پی داشت و سخنگوی ناجا در این‌باره توضیحاتی را ارائه داد.
 
تاریخ منتشر شده کنار این فیلم مربوط به هشتم نوامبر سال جاری میلادی است و اگر تاریخ مذکور توسط دوربین به درستی ثبت شده باشد یعنی این اتفاق  حدود چهار روز پیش رخ داده است.  سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا در این‌باره توضیحاتی را داده است.
منتظرالمهدی در این باره گفت: چند روزی است که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کلیپی منتشر شده است که در آن چند تن از عوامل راهنمایی و رانندگی در یک پمپ بنزین مبادرت به برخورد نامتعارف با راننده یک خودروی خاطی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پلیس بلافاصله پس از آگاهی از انتشار این کلیپ، شماری از کارشناسان خویش را مأمور رسیدگی به ابعاد و زوایای آن کرد،گفت: نتیجه بررسی کارشناسان نشان داد که متاسفانه حادثه مذکور در یکی از شهرهای مرکزی کشور رخ داده است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه محرک آغازین  این رخ داد ناگوار، شرب خمر و فقدان تعادل روانی و رفتارهای پرخطر و ناهنجار راننده خودرو و عدم توجه به فرمان ایست ماموران بوده است، گفت: اما فارغ از این مساله رفتار غیر متعارف ماموران نیز به کل مغایر قانون و قواعد انضباطی و رویه همیشگی ناجا بوده است و به همین سبب، پلیس بلافاصله مبادرت به برخورد انضباطی شدید با دو  سرباز وظیفه و همچنین مامور پلیسی که نظاره گر صحنه بوده است کرد.
 

به گفته منتظرالمهدی این افراد تا مشخص شدن تکلیف نهایی تنزیل درجه و به انتظار خدمت درآمده‌اند.

وی تاکید کرد:  پلیس نه تنها هرگز چنین برخوردهایی را بر نمی تابد بلکه آن را اقدامی انزجار آمیز، نامتعارف و خلاف ارزش های اخلاقی و استانداردهای رفتاری و مدیریتی خود می داند و لاجرم خود را موظف به پیش گیری از تکرار چنین حوادثی می داند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir