حکم قاتلان بنیتا
دادستان پاکدشت گفت: آنچه که بر اساس شواهد و قراین اولیه برای ما محرز شده این است که دو متهم پرونده مرگ بنیتا مرتکب قتل عمد شده‌اند.

متهمان پرونده بنیتا مرتکب قتل عمد شده‌ اند

رحیم علیش‌پور دادستان عمومی پاکدشت گفت:‌ دو متهم پرونده سرقت و ربوده شدن بنیتا دستگیر شدند و از آنجا که پرونده ربوده شدن این کودک و سرقت خودروی پدر کودک در آگاهی تهران مفتوح شده بود،‌ متهمان را به تهران فرستادیم.

وی گفت: البته از آنجا که بعداً مشخص شد این کودک در داخل خودرو فوت کرده است و خودرو در محدوده قضایی پاکدشت است، بدلی از پرونده در پاکدشت تشکیل شد و تحقیقات و دستورات قضایی صادر شد و احتمالاً تا یکی دو روز آینده متهمان با قرار عدم صلاحیت به پاکدشت بازگردانده شده و پرونده در اینجا تشکیل و رسیدگی می‌شود.

علیش‌پور در پاسخ به این سوال که آیا به این افراد و متهمان تاکنون اتهام قتل عمد تفهیم شده یا خیر، گفت: ما تا به حال در خصوص موضوع قتل به این افراد تفهیم اتهام نکرده‌ایم و منتظریم پرونده با پاکدشت بازگردد.

دادستان پاکدشت ادامه داد: اما آن چیزی که تجربه و نظر علمی و قضایی شخص بنده است، این است که اولا باید شرایط این کودک هشت ماهه را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: فردی یک کودک 8 ماهه را ربوده و او را در یک خیابان که شاید ترددی در آن رخ ندهد و داخل یک ماشین دربسته رها کند آنهم در هوای تابستانی داخل ماشین که قطعا دمایش بیشتر از هوای آزاد است.

علیش‌پور گفت: در حالی که این کودک توانایی دفاع از خودش را ندارد و نمی‌تواند از کسی هم با داد و فریاد کمک بخواهد و نتیجتاً این کودک فوت کند، قطعاً‌ این فرد براساس نظر قضایی بنده مرتکب قتل عمد شده است.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:خبرگزاری فارس