ابتكار یك پزشك تبریزی در تجویز اجرای موسیقی زنده برای بیماران خود
 به‌عنوان یک پزشک متخصص با پخش و یا اجرای زنده‎ی موسیقی لایت و ملایم در اتاق عمل نیز موافق هستم. چون  بیهوشی برخی بیماران نیمه عمیق است و این عمل می‎تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

تجویز اجرای موسیقی زنده برای بیماران

دکتر «عباس افراسیابی»، متخصص قلب و عروق ، با ارائه‎ی توضیحاتی در این‌باره اظهار کرد: در صورت موافقت سایر بیمارستان‎ها، پخش موسیقی لایت و یا اجرای زنده‎ی موسیقی در بیمارستان‎ها می‎تواند تأثیر چشمگیری در بهبود حال بیماران داشته باشد.

وی با اشاره به انگیزه‎ی خود از تجویز موسیقی برای بیماران گفت: بدون شک موسیقی می‎تواند نقش بسیار مهمی در کاهش استرس و دوره‎ی نقاهت بیماران داشته باشد، از این‌رو ترویج این فرهنگ می‎تواند گام مثبتی در روحیه‎دهی به بیماران باشد.

این متخصص قلب و عروق افزود: به‌عنوان یک پزشک متخصص با پخش و یا اجرای زنده‎ی موسیقی لایت و ملایم در اتاق عمل نیز موافق هستم. چون  بیهوشی برخی بیماران نیمه عمیق است و این عمل می‎تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: متوسط سن افرادی که در کشور ما با ابتلا به بیماری‎های قلبی و عروقی نیاز به اتاق عمل و جراحی پیدا می‎کنند، حدود 56 سال است و در مقایسه با کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی حدود 10 سال اختلاف در این میان وجود دارد و این رقم در کشورهای اروپایی 65 سال است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir