کمپین دادخواست ایرانیان علیه اپل
چند هفته‌ای است که اپلیکیشن‌های ایرانی موجود در App Store شرکت اپل به دنبال تحریم‌‌های وضع شده علیه ایران، یکی پس از دیگری حذف می‌شوند. گروهی از فعالان حاضر در اینترنت به دنبال متوقف کردن این اتفاق یک دادخواست تهیه کرده‌اند.

واکنش به تحریم های اپل برای ایرانیان

حدود ۳ هفته پیش بود که اپلیکیشن ایرانی دیجی‌کالا از اپ استور iOS حذف شد و اخیرا هم اخبار دیگری مبنی بر حذف برنامه‌های اسنپ، جاباما، تاچ‌سی، تپ‌سی و… به گوش رسید که واکنش‌های بسیاری را از سوی کاربران ایرانی در فضای مجازی به دنبال داشت. در حالیکه همچنان کاربران در شبکه‌هایی نظیر توییتر و اینستاگرام به این موضوع واکنش نشان می‌دهند، اما ظاهرا از سوی مسئولان کمپانی اپل چندان جدی گرفته نمی‌شود و روز به روز به تحریم برنامه‌های ایرانی افزوده می‌شود.

لذا با بروز چنین شرایطی گروهی از فعالان اینترنتی با ایجاد یک دادخواست خطاب به تیم کوک؛ مدیر اپل اقدام به جلوگیری از ادامه این رویه کرده‌اند؛ هر چند که به اعتقاد بسیاری از فعالان فضای مجازی چنین اقداماتی نتیجه نخواهد داد.

با این حال بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی امید بسیاری به این اقدامات و کمپین‎‌های مشابه نظیر هشتگ StopRemovingIranianApps در توییتر دارند و امیدوارند با جمع‌آوری امضاهای بیشتر، نهایتا بشود جلوی چنین اقدامات ناعادلانه‌ای را از سوی شرکتی نظیر اپل بگیرند.

کمپینی هم در این آدرس وجود دارد که کاربران ایرانی می‌توانند با شرکت در آن و امضا ظرف مدت کوتاهی، انتقاد خود را به گوش مسئولان اپل برسانند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: وب سایت برسام