راه‌اندازی غذاهای خیابانی در تهران
خیابان سی تیر که تا به امروز در همه ساعات شبانه‌روز ماشین‌رو بود، در آینده با همکاری راهور ناجا در ساعات شب بسته می‌شود.

راه‌اندازی غذاهای خیابانی در سی تیر تهران

مجتبی خشایارفر، مدیر امور گردشگری و ابنیه تاریخی شهرداری منطقه ۱۲ در خصوص شرایط فعلی حاکم بر خیابان سی تیر به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: منطقه ۱۲ تهران از قدیم تا به امروز قطب گردشگری پایتخت به حساب می‌آید و ۶۰ درصد آثار ثبتی این شهر در این منطقه قرار گرفته است. البته این منطقه که در ساعات مختلف روز جزو پرترددترین مناطق تهران به شمار می‌آید، در ساعات پایانی شب خلوت بوده و زمینه‌ساز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی افزود: از سال گذشته گردشگری منطقه ۱۲ تهران با هدف احیای زندگی شبانه در این منطقه کلید خورد و یکی از گزینه‌هایی که در همین راستا مطرح شد بحث ایجاد خیابان‌هایی چون خیابان «غذا و هنر» بود.

6413375_124.jpg
 
مدیر امور گردشگری و ابنیه تاریخی شهرداری منطقه ۱۲ به پتانسیل بالای خیابان سی تیر برای اجرایی کردن طرح استریت فود (غذای خیابانی) اشاره کرد و گفت: این خیابان که از گذشته تا به حال به عنوان خیابان ادیان شناخته شده و در اطرافش ۱۵ موزه را جای داده، یکی از گزینه‌های مناسب برای اجرای طرح خیابان‌های تفریحی و گردشگری بود. این خیابان تا به امروز در همه ساعات شبانه‌روز ماشین‌رو بوده، اما از آنجایی که ما همچون برخی از بازدیدکنندگان استریت فود (غذای خیابانی) با تبدیل آن به مسیر پیاده‌رو موافق هستیم، هماهنگی‌های لازم را با راهور ناجا انجام داده‌ایم و در آینده شاهد بسته شدن شبانه خیابان سی تیر خواهیم بود.

 6413377_505.jpg
استریت فود تهران در طول سال آماده خدمت‌رسانی به مردم است

خشایارفر ادامه داد: استریت فود (غذای خیابانی) تهران در شب‌های ماه مبارک رمضان با استقبال چشمگیری مواجه شد و اجرای آن در طول سال تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شهروندان تهرانی هنوز زیرساخت‌ها و پتانسیل شهرشان را نمی‌شناسند و به نظر می‌رسد که با اجرای طرح‌هایی چون استریت فود در مناطق مختلف شهر، زمینه را برای شناخت هر چه بیشتر مردم از پتانسیل پایتخت فراهم خواهیم کرد.

مدیر امور گردشگری و ابنیه تاریخی شهرداری منطقه ۱۲ خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در روز‌های عادی از ساعت ۹ صبح تا یک بامداد از استریت فود (غذای خیابانی) تهران بازدید و از امکانات آن استفاده کنند.

 6413376_337.jpg
همچنین؛ فرزاد مختاری، مدیر اجرایی استریت فود تهران در خصوص میزان استقبال مردم از این طرح، گفت: ما تا به امروز شاهد استقبال بی‌نظیر مردم از طرح استریت فود (غذای خیابانی) بودیم به گونه‌ای که تقریبا هر شب میزبان ۵۰۰۰ نفر هستیم.

وی افزود: استریت فود تهران با مشارکت ۲۰ گردونه چرخ ثابت و ۵ تا ۱۰ فود ترک سیار شکل گرفته و از اقلام عرضه شده در این طرح می‌توان به آبمیوه، ساندویچ خانگی، غذای محلی و خانگی، شربت، بستنی، غذای سنتی، فلافل، فست فود و قهوه اشاره کرد.

 
مدیر اجرایی استریت فود (غذای خیابانی) تهران از برگزاری موسیقی‌های زنده خیابانی، پرفورمنس‌های هنری، مسابقات عکس و جشنواره‌های غذایی در قالب طرح استریت فود تهران خبر داد.

6413373_582.jpg
خاطرنشان می‌شود؛ استریت فود (غذای خیابانی) تهران در تقاطع خیابان امام خمینی و سی تیر واقع شده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir