کلاه بزرگی که سر مردم جهان می‌رود
نزدیک به ۳۰ درصداز عسل مصرفی مردم دنیا تقلبی است.

بخشی از عسل مصرفی مردم دنیا تقلبی است

 عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک نوشت: این مطلب را رییس کنگره جهانی عسل در ترکیه عنوان کرده است. خانم " آسلی الیف سامانجی" با اشاره به این مطلب گفته است با وجود نظارت‌های مختلف  بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از عسل گردشی در تجارت جهانی تقلبی است و همه ساله میزان ورود عسل تقلبی به بازار جهانی افزایش می یابد.

به گفته رییس نخستین کنگره جهانی عسل، هم اینک شرکت‌هایی در بازارجهانی فعال‌اند که مدعی‌اند هم در رنگ و هم در عطر قادرند عسل تقلبی تولید کنند.

بیشترین میزان عسل‌های تقلبی دنیا در چین تولید می‌شود و به همین دلیل ورود عسل چینی به برخی کشورها ممنوع شده است؛ با این حال این عسل‌های تقلبی چینی از طریق بازار (ثالث) در دیگر کشورها به کشورهای ممنوع شده هم وارد می‌شود.

به گفته رییس کنگره جهانی عسل، وقتی یک سوم عسل تولیدی دنیا تقلبی است و این عسل در بازار جهانی گردش کرده و خرید و فروش می شود، زیان بزرگی به صنعت زنبورداری و تولید کنندگان عسل طبیعی وارد می شود.

این کارشناس عسل تاکید کرده یکی از دلایل تولید عسل‌های تقلبی و ارایه آن به بازار کاهش تولید عسل طبیعی با وجود نیاز و کشش بازار جهانی به این ماده خوراکی معجزه‌گر و مفید برای انسان است.

به گفته خانم "آسلی الیف سامانجی" ، کاهش تعداد زنبورهای عسل در جهان به مرز هشدار دهنده‌ای رسیده است و این در حالی است که در سال های گذشته به واسطه افزایش آگاهی مردم دنیا نسبت به خواص و فواید عسل، میزان تقاضا برای مصرف این ماده خوراکی در جهان چند برابر شده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir