طوفان مشهد به تهران می رسد
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در شمال غرب، شمال و شهر تهران امروز طوفان و باد شدید می وزد.

طوفان و باد شدید در شمال غرب، شمال و شهر تهران امروز


محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز سرعت باد در انزلی به 70 کیلومتر در ساعت رسید. این سرعت وزش در منجیل و رودبار 61 کیلومتر در ساعت بود. شاهد آبگرفتگی در لنگرود و بارش شدید باران در انزلی ، لاهیجان و رشت بودیم.میزان بارندگی در رامسر به 51 میلیمیتر رسید. این میزان در آمل به 75 میلمیتر هم رسید.

وی ادامه داد: طول موج در برخی مناطق ساحلی از جمله بندر امیر آباد تا 4 متر هم رسید. البته هرچه از سواحل دورتر می شدیم میزان بارش کمتر می شد. بارش در کیاسر 6 میلیمتر بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تا ظهر امروز در گیلان کاهش دمای شدید،وزش باد و باران را شاهد هستیم و از فردا هوا آرام می شود. البته در این استان امروز احتمال بارش تگرگ وجود دارد. هوای این استان تا روز شنبه آرامی می شود.

اصغری تاکید کرد: در استان گلستان دما تا 13 درجه کاهش می یابد و رودخانه ها احتمال طغیان دارند.

وی از وزش باد با سرعت 72 کیلیومتر در ازدبیل خبر داد و افزود: نا آرامی های جوی امروز در شهرهای بیله سوار، مغان و گرمی رخ می دهد. پدیده خطر افرین این استان مه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد هوای تهران گفت: کاهش دما ادامه دارد و وزش باد شدید در برخی ساعات عصرگاهی رخ می دهد.
 
طوفان به صف نمازگزاران حرم امام رضا (ع) رسید
 
خبرگزاری دانشجو: طوفان و گرد و غبار شدیدی که در شهر مشهد مقدس ایجاد شده است به صف نمازگزاران و زائران حرم امام رضا علیه السلام رسید.
 
اعلام آماده باش دهها ایستگاه آتش نشانی در پی توفان مشهد

در پی بروز طوفان گرد و خاک در مشهد  49 ایستگاه آتش نشانی به حالت آماده باش در آمد.

جعفری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص شدت وزش باد، 500 نیروی آتش نشانی با آمادگی کامل در ایستگاه ها فعال هستند.

تاکنون هیچ حادثه ای بر اثر وقوع طوفان گرد و خاک در سطح شهر رخ نداده است .


 1443112_113.jpg

1443170_811.jpg

1443129_477.jpg
 
 


وزش باد شدید در برخی محورهای خراسان رضوی

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی اعلام کرد که به دنبال وزش باد شدید، شعاع دید رانندگان در تعدادی از محورهای استان به 50 تا 100 متر رسیده است.

هادی معتمدی اظهار کرد: در محورهای مشهد- سرخس، مشهد- آزادراه باغچه، مشهد- فریمان، مشهد- چناران، مشهد- کلات، باغچه- نیشابور و چناران- قوچان وزش باد شدید گزارش شده است.

وی یادآور شد: البته وزش باد و کاهش دید رانندگان به صورت مقطعی در حد 2 یا سه دقیقه گزارش شده است. در محور احمدآباد- باغچه وزش باد به تازگی آغاز شده است و در مسیر مشهد- تربت حیدریه وزش باد گزارش نشده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های استان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود وزش باد، بیشتر شهرستان‌های استان را در برگیرد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: میزان