بازی نهنگ آبی در ایران از دسترس خارج شد
رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره نظارت پلیس بر بازی‌های رایانه‌ای و اینترنتی که به صورت آنلاین انجام می‌شود، گفت: پلیس فتا به‌طور مستمر این بازی‌ها را رصد می‌کند و بر آن‌ها نظارت دارد. بازی "نهنگ آبی" نیز از دسترس کاربران در داخل کشور خارج شده و در زمان بارگذاری این بازی، پلیس بلافاصله اقدامات لازم را انجام داده‌است.

پلیس فتا در رابطه های دونفره دخالتی ندارد

سرهنگ محمدمهدی کاکوان؛ رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس فتا در فضای مجازی گفت: براساس آنچه قانون‌گذار مصداق جرم می‌داند، پلیس فتا در این فضا گشت‌زنی کرده و در تالارهای گفتگو و پیج‌های عمومی مواردی را که مصداق جرم در قانون است با آن برخورد می‌کند. در حقیقت پلیس فتا با گشت‌زنی در گروهای عمومی بر آن‌ها نظارت دارد، اما در ارتباطات خصوصی و پیام‌های دو نفره به هیچ عنوان دخالتی ندارد.
 
 پلیس فتا بر ارتباطات خصوصی افراد در فضای مجازی نظارتی ندارد

وی با بیان اینکه پلیس در کمپین‌ها و گروهای عمومی حضور داشته و تمام موارد را رصد می‌کند و نسبت به احصا اخبار موجود اقدامات لازم را انجام می‌دهد، تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی از فروش اطلاعات افراد درآمد خود را بدست می‌آورد، بنابراین مردم باید دقت کنند که در فضای اجتماعی و شبکه‌های مجازی از انتشار مواردی که از آن بیم دارند، خودداری کنند. البته در اپلیکیشین‌های داخلی به دلیل اینکه سرور در داخل کشور است، در صورت بروز مشکل شکایت و پیگیری راحت‌تر خواهد بود، اما در مورد شبکه‌های اجتماعی که سرور آنها در خارج از کشور است، پیگیری آسیب‌های احتمالی مشکل‌تر خواهد بود.
 
صفحه مربوط به کودک‌آزاری در فضای مجازی نداریم

کاکوان درباره صفحاتی در فضای مجازی با موضوع کودک‌آزاری تاکید کرد: خوشبختانه در کشور ما صفحاتی که مربوط به کودک آزاری باشد به طور خاص و به صورت حرفه‌ای و باندی وجود ندارد و اگر چنین چیزی به ما اطلاع داده شود به دلیل حساسیت موضوع به سرعت شناسایی و تحویل مقامات قضایی خواهد شد.
 
بازی نهنگ آبی در کشور از دسترس کاربران خارج شده است

کاکوان درباره نظارت پلیس بر بازی‌های رایانه‌ای و اینترنتی که به صورت آنلاین انجام می‌شود، گفت: پلیس فتا به طور مستمر این بازی‌ها را رصد می‌کند و بر آن‌ها نظارت دارد. بازی نهنگ آبی از دسترس کاربران در داخل کشور خارج شده است و در زمان بارگذاری این بازی، پلیس بلافاصله اقدامات لازم را انجام داده‌است.

او ادامه داد: سازمان مربوط به این نوع بازی‌ها سازمان ملی بازی‌های رایانه‌ای است و آن‌ها متولی این امر هستند، اما آن چیزی که مربوط به پلیس است رصد کلی این بازی‌ها است و در صورتی که در کمیته تعیین مصادیق تشخیص داده شود این بازی‌ها مخرب هستند؛ بلافاصله از دسترس خارج و به مبادی مربوطه اعلام خواهد شد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره نوجوانان اصفهانی که گفته‌ می‌شود ممکن است؛ به دلیل انجام بازی نهنگ آبی خودکشی کرده‌اند، گفت: این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد و باید براساس مستندات نتیجه اعلام شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir