شوهرم خیانت کرد او را کشتم،جسدش را مثله کردم
زن جوانی که با اجیر کردن یکی از دوستان خانوادگی شان، توطئه قتل شوهر خیانتکارش را طراحی واجرا کرده بود پس از محاکمه به قصاص محکوم شد. اما با رضایت فرزندانش و اولیای دم، او و همدستش از مرگ نجات یافتند.

شوهرم خیانت کرد او را کشتم

براساس اوراق پرونده، هفتم آذر سال 92 زنی به کلانتری مشکین دشت کرج رفته و خبر داده بود شوهرش گم شده است. تا اینکه جسد تکه تکه مرد گمشده در ساوه پیدا شد. از آنجا که کارآگاهان درتحقیقات تخصصی به همسر 30 ساله قربانی جنایت- مژگان-مشکوک شده بودند او را تحت بازجویی‌های تخصصی قراردادند.

تا اینکه سرانجام او پس از چند روزانکار، به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: وقتی متوجه خیانت شوهرم شدم یکی از دوستان همسرم را که نیاز به پول داشت اجیر کردم و سناریوی قتل را طراحی کردیم. روز سی‌ام آبان سال 92 با ریختن بیست قرص خواب آور درغذای شوهرم، اورا مسموم کردم و از همدستم خواستم که وی را با یک روسری خفه کند.

بعد جسدش را خودم با تیغ موکت بری تکه تکه کردم و داخل پنج کیسه انداخته و در حوالی ساوه رهایش کردم و به‌خانه بازگشتم.


زن جوان به تیم جنایی گفت: «چهارده سال پیش ازدواج کردم که حاصل زندگی‌مان دو فرزند است. همه جوانی‌ام را پای شوهرو فرزندانم ریختم و با تمام سختی‌هایی که در زندگی‌مان بود خم به ابرو نیاوردم. اما وقتی متوجه شدم شوهرم به من خیانت می‌کند تحملم را از دست دادم و دیگر نمی‌توانستم ببینم که همسرم با زن‌های غریبه رابطه دارد.

باورکنید آنقدر خونم به جوش آمده بود که جسد شوهرم را با تیغ موکت بری مثله کردم. شاید در گذشته با دیدن قطره‌ای خون حالم بد می‌شد اما آنقدر سایه خیانت برایم سنگین بود که مرتکب این جنایت وحشتناک شدم و....با اعتراف‌های هولناک مژگان، تنها همدست او- حمید 35ساله- هم دستگیر شد و اعتراف کرد.آنها پس از محاکمه هردو به قصاص محکوم شدند. اما باتوجه به رضایت اولیای دم، دو متهم از قصاص گریختند. این درحالی بود که فرزندان مقتول در دادگاه گفتند: «پدرمان بد اخلاق بود و همیشه ما شاهد کتک خوردن وآزار مادرمان بودیم.» و...بدین‌ترتیب با توجه به اعلام گذشت اولیای دم ازقصاص عاملان قتل، دو متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه شدند. سرانجام مژگان به 12 سال حبس و 25ضربه تازیانه وهمدستش هم به 10 سال حبس محکوم شدند.


مشاوره، بهترین راه


قاضی محمد عنبری- رئیس شعبه ویژه اجرای احکام دادگستری البرز- دراین باره گفت: متأسفانه تعداد اندکی از زنانی که در معرض خیانت همسر خود قرار می‌گیرند به فکر انتقامجویی می‌افتند در صورتی که باید در مواجهه با این شرایط عاقلانه تصمیم گرفت واز رفتارهای احساسی خودداری کرد. وی مشاوره را بهترین راه حل مشکلات دانست و گفت: نباید با تصمیم‌های عجولانه‌ای مثل مژگان تیشه به ریشه همه چیز زد.


وی به لایحه دفاع از حقوق بانوان اشاره کردو گفت: در این لایحه بسترهای مهمی برای دفاع از حقوق زنانی که در چارچوب خانواده متضرر می‌شوند پیش‌بینی شده است.وی تأکید می‌کند: وقتی قانون، از زنانی که با خیانت همسرشان روبه‌رومی شوند حمایت کافی داشته باشد الزاماً دست زنان به خون وجنایت آلوده نخواهد شد.

چراکه اگر بدانند همسر خیانتکارشان مجازات می‌شود سناریوی پیچیده وجبران‌ناپذیری را طراحی نمی کنند که عاقبت شومی داشته باشد. و....وی درباره بحث تدوین قوانین و مقررات و خلأهای قانونی نسبت به حمایت از زنان و تأثیر آن در ارتکاب بزه توسط زنان گفت: قانونگذار در حال تدوین قوانین و مقرراتی در زمینه حمایت از زنان است و می‌توان به لایحه جامع تأمین امنیت زنان در برابر خشونت اشاره کرد که در قوه قضائیه در حال بررسی است.


علل خیانت

زهره ندافی- روانشناس بالینی- نیز اظهارداشت: احساس محرومیت جنسی، زمینه خیانت را دربرخی افراد رشد می‌دهد. محدودیت در حوزه دنیای واقعی از یک طرف و تحریک و فانتزی‌سازی جنسی در فضای مجازی از طرف دیگر باعث می‌شود که در ازدواج‌های اول، انگیزه و اولویت جنسی بسیار قوی باشد.

این مسأله عقلانیت ازدواج را کاهش می‌دهد وبه همین خاطردر برخی موارد ازدواج اول در ایران براساس دلایل محکم و مشخصی شکل نمی‌گیرد و نتیجه آن می‌تواند طلاق یا خیانت باشد. ازدواج نامناسب و ناهمخوان نیز احتمال بیشتری به سوق یافتن به سوی خیانت دارد.وی با اظهار اینکه مشاوره‌های صحیح می‌تواند دراین زمینه راهگشا باشد گفت: ارضای جنسی موضوعی است که بین زوجین بسیار اهمیت دارد.

پس با آگاه‌سازی زوجین به طور قطع شاهد مسائلی چون خیانت نخواهیم بود. اما مردم در این مورد درست نمی دانند که به کجا مراجعه کنند. امروزه مراکز مشاوره برای مردان وزنان بستری را فراهم کرده که می‌توانند این قبیل مشکلات را در آنجا مطرح کنند.

بی تردید مرد هوسران، بیماری است که نه تنها خود بلکه خانواده‌اش ودیگران را هم در باتلاق گرفتار می کند. طوری که شاهد حوادث گوناگون جبران‌ناپذیری در این باره هستیم.این روانشناس به زنان توصیه کرد، برای بهبود زندگی زناشویی خود به طورحتم قدری به تصیحح رفتارهایشان نیز توجه کنند. همچنین مردها هم باید با نگرش درست و اصل وفاداری به همسر خود به استحکام زندگی‌شان توجه جدی داشته باشند.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: سلامت نیوز