دریافت گواهینامه راحت‌تر می‌شود
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث، گفت: در این ماده موانع موجود در راه دریافت گواهینامه برداشته شده و افراد واجد شرایط می‌توانند به راحتی و سهل‌الوصول مسیر فوق را طی کنند.

شرایط گواهینامه گرفتن

سردار موسی کمالی  رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح  در مورد جزئیات اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح به نیروی انتظامی و ابلاغ اجرای ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث اظهار داشت: در گذشته اگر آقایان به سن مشمولیت می‌رسیدند و متقاضی دریافت گواهینامه بودند حتماً باید تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص می‌کردند.

 رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، تصریح کرد: اگر متقاضی دانش‌آموز یا دانشجو بود باید به مدرسه یا دانشگاه مراجعه کرده و بعد از گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل و تحویل آن به نظام وظیفه، مجوز لازم برای صدور گواهینامه را دریافت می‌کرد.

وی گفت: خانم‌ها برای دریافت گواهینامه هیچ مشکل خاصی نداشتند اما آقایان باید آن فرایند طولانی را طی می‌کردند که خوشبختانه با ابلاغ این ماده قانونی دیگر نیاز نیست که آقایانی که به سن مشمولیت می‌رسند برای دریافت گواهینامه چنین مراحلی را طی کنند.

سردار کمالی در خصوص غایبان و افراد فراری از خدمت سربازی اظهار داشت: گروهی که از خدمت سربازی غیبت کرده‌اند و به قانون تمکین نکرده و قانون نظام وظیفه ملی را انجام نداده‌اند طبق ماده 58 مکرر، نیروی انتظامی موظف است که با آنها برخورد کند که این مورد یکی از وظایف ناجا محسوب می‌شود.

این مقام ارشد ستاد کل تأیید کرد: صدور گواهینامه برای افراد گروه اول که دانش‌آموزان و دانشجویان هستند بلامانع بوده و می‌توانند به راحتی و سهل‌الوصول گواهینامه خود را دریافت کنند.

سردار کمالی درباره افرادی که خرید جریمه غیبت سربازی انجام داده‌اند، اعلام کرد: این افراد اگر یک سوم مبلغ جریمه غیبت سربازی را پرداخته باشند می‌توانند به راحتی برای دریافت گواهینامه اقدام کننند.

 رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث را اتفاقی دانست که باعث کوتاه‌تر شدن فرایند صدور گواهینامه شده و افراد متقاضی و واجد شرایط به راحتی و سهل‌الوصول می‌توانند گواهینامه خود را دریافت کنند.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir