ترس مردم قصرشیرین از ورود به منازل مسکونی و عدم توزیع چادر در این شهر/
فرماندار قصرشیرین نسبت به عدم توزیع چادر در این منطقه آسیب دیده انتقاد کرد و گفت: عمده‌ترین مشکل شهروندان قصر شیرین مشکل اسکان است که به یک موضوع لاینحل تبدیل شده و به دلیل برودت هوا نگران سلامتی مردم هستیم.

مشکل چادر به صورت یک مشکل لاینحل در قصر شیرین باقی ماند

 فرامز اکبری فرماندار قصر شیرین اظهار کرد: متاسفانه مشکل چادر به صورت یک مشکل لاینحل در قصر شیرین باقی مانده است. به تازگی پس لرزه‌ شدیدی در این منطقه داشتیم البته از صبح وقوع پس لرزه‌ها وجود داشت به همین دلیل امکان سکونت مردم در منازل وجود ندارد.

وی افزود: پس لرزه‌ها باعث نگرانی مردم شده و علی رغم تلاش‌های بسیار اما امکانات امدادرسانی هلال احمر در زمینه توزیع چادر در حد انتظار نبود که به دلیل برودت هوا نگران سلامتی مردم هستیم.

فرماندار قصر شیرین در مورد توزیع آب شرب نیز گفت: امروز از طریق تانکر سیار، آب بین مردم توزیع شد. همچنین توزیع آب بسته بندی شده صبح و بعد از ظهر امروز در سه نوبت انجام شد. شرکت آب و فاضلاب نیز در حال تلاش است که مشکل آب را به سرعت حل کند.

اکبری تاکید کرد: عمده‌ترین مشکل شهروندان قصرشیرین مشکل اسکان است که هنوز حل نشده و متاسفانه شرایط هوا نیز مساعد نیست و شهروندان به خاطر پس لرزه‌ها باید در چادر و اردوگاه سیار اسکان پیدا کنند اما نمی‌دانم چرا هلال احمر در این زمینه آنطور که باید و شاید در صحنه حاضر نمی‌شود.

وی افزود: شاید اینطور تصور شده چون در قصر شیرین منازل کمتری خراب شده نیاز به توزیع چادر نیست ولی واقعیت این است که مردم قصر شیرین به خاطر وقوع پس لرزه‌ها جرات رفتن به منازل خود را ندارند. از وزیر کشور درخواست می‌کنم توجه کافی نسبت به اسکان شهروندان قصر شیرین داشته باشد. ضمن اینکه بسیاری از منازل ترک برداشته و ممکن است با پس لرزه‌های شدید خراب شوند.

فرماندار قصر شیرین با تاکید بر اینکه احداث اردوگاه و توزیع چادر از ضروریات در منطقه قصر شیرین است گفت: درخواست می‌کنم حتما امدادرسانی در این زمینه طی امشب و فردا صورت گیرد و مردم بتوانند در اردوگاه‌ها یا چادر اسکان پیدا کنند تا پس لرزه‌ها آسیب جانی برای مردم قصر شیرین نداشته باشد.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir