روانشناسی و مشاوره رایگان به آسیب دیدگان زلزله
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام کرد: از آنجایی که آسیب‌دیدگان این زلزله عمدتاً از خانواده‌های مستضعف هستند، به مدت یک سال، خدمات مشاوره و روانشناسی رایگان دریافت خواهند کرد.

 مشاوره رایگان به آسیب دیدگان زلزله

 عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر که «تیم مداخله در بحران» از فردا در منطقه زلزله‌زده غرب کشور حضور خواهد یافت، ابراز داشت: از آنجایی که آسیب‌دیدگان این زلزله عمدتاً از خانواده‌های مستضعف هستند پس از آموزش مهارت‌های مقابله با شوک‌های عاطفی به مدت یک سال خدمات مشاوره و روانشناسی رایگان دریافت خواهند کرد.

اللهیاری تأکید کرد: این خدمات مربوط به اعضای درجه یک خانواده‌های آسیب‌دیده است که اگر نیازمند مراجعات بعدی به روانشناس باشند، هزینه‌ای از آنها دریافت نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با بیان اینکه 1200 روانشناس برای مداخله در بحران تحت نظارت این سازمان آموزش دیده‌اند، اظهار داشت: این روانشناسان با گذراندن دوره‌های تخصصی مهارت بازگرداندن آرامش به افراد تخصص لازم را دارند.

وی تاکید کرد: بازگرداندن حالت طبیعی به افراد آسیب‌دیده در بحران‌ها که با شوک‌های عمیقی روبه‌رو شدند بسیار سخت و زمانبر است.

اللهیاری، تصریح کرد: روانشناسان آموزش‌دیده در این ستاد در قدم نخست با اعزام به منطقه به بازماندگان حادثه برای خارج شدن از شوک‌های عاطفی کمک می‌کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور  گفت: از آنجایی که ارائه خدمات روانشناسی در بحران بسیار خسته‌کننده است، روانشناسان اعزامی به این منطقه به صورت تیمی و گردشی فرستاده می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با یادآوری این نکته که ستاد مداخله روانشناختی در بحران با توجه به حوادث متعدد سال‌های گذشته در کشور شکل گرفته است اظهار داشت: پس از حادثه منا این ستاد با عضویت دستگاه‌های ذیربط مانند بهزیستی، وزارت بهداشت و ... فعال شده است.

وی با اعلام این خبر که سازمان روانشناسان و مشاوران ایثارگر مدتی است فعال شده است، گفت: مأموریت این سازمان نیز فعال بودن در مواقع بحران است افزون بر این انجمن علمی خدمات روانشناسی نیز در هنگام بحران‌ها به کمک هموطنان می‌آیند.

الهیاری وجود حمایت‌های مادی و عاطفی از سوی عموم مردم کشور را هم برای بهبود شرایط روحی و روانی آسیب‌دیدگان نتیجه‌بخش دانست.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور از مسئولان حاضر در حادثه زلزله غرب کشور خواست شرایطی فراهم شود که تیم‌های مشاوره اعزامی که با با پوشیدن کاورهای خاصی معرفی می شوند، بتوانند با آسیب‌دیدگان ارتباط برقرار کرده و به ارائه خدمات بپردازند.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir