حراج جمعه فروشگاه‌های اینترنتی داخلی
با توجه به کیفیت پایین حراج جمعه سیاه در ایران، بسیاری از کاربران ایرانی به این موضوع واکنش نشان داده اند.

کیفیت پایین حراج جمعه سیاه در ایران

« بلک فرایدی » یا « جمعه سیاه » اصطلاحی است که برای روز بعد از جشن شکرگزاری در ایالات متحده آمریکا و البته سایر کشورهای اروپایی برگزار می‌شود. در این روز فروشگاه ها و برند های بزرگ و مختلف جهان کالاهای خود را با درصد بالایی از تخفیف برای خرید در دسترس مردم قرار می‌دهند. به دلیل درصد تخفیف بالایی که به برخی از کالاهای صوتی و تصویری معروف در جمعه سیاه داده می‌شود ، در این روز صف های بسیار طولانی  در پشت درب فروشگاه های بزرگ شکل می‌گیرد و حتی گاهی اوقات در سالهای اخیر به دلیل ازدحام زیاد، بسیاری از مردم جان خود را در این روز از دست داده اند.

با این تفاسیر چندسالی است که روز جمعه سیاه به کشور ما نیز وارد شده و امسال این روز با 3 آذر 1396 مصادف شده است. در این میان دو سایت و فروشگاه اینترنتی مشهور داخلی نیز اقدام به حراج کالاهای خود با قیمت هایی بعضا باورنکردنی کردند.

اما نکته جالب ماجرا این بود که درست زمانی که قرار بود حراج جمعه به روی مشتریان باز شود و آنها درخواست های خود را ثبت کنند ناگهان سایت برای دقایقی به دلایل نامشخص از دسترس کاربران خارج شد. هرچند که مسئولان این دو فروشگاه مشهور در صفحه رسمی سایت خود اعلام کردند که به دلیل ترافیک بالا دسترسی به سایت برای کاربران مقدور نیست اما در این بین نکات جالب توجهی نیز به چشم می‌خورد.

به گفته برخی از کاربران محصولات و پیشنهادات ویژه این دو سایت به شکلی عجیب  و در زمانی که سایت از دسترس خارج شده بود تمام می‌شد، چرا که وقتی کاربران بعد از قطعی ابتدایی سرانجام توانستند وارد سایت شوند تا از پیشنهادات ویژه بهره‌مند شوند، سایت به آنها پیام « اتمام موجودی » می‌داده است. حال این موضوع نارضایتی کاربران این فروشگاه‌ها را برانگیخته است که چگونه زمانی که سایت به دلیل ترافیک بالا، به اصطلاح « Down » بوده است؛ عده ای توانسته اند وارد آن شوند و پیشنهادات ویژه را خریداری کنند.

نکته قابل ذکر دیگر که کاربران فضای مجازی نیز بسیار به آن اشاره کرده اند، این است که قیمت اصلی بعضی از کالاها اندکی بیشتر از حد معمول اعلام می‌شود و سپس بر روی آنها تخفیف اعمال می‌شود. برای مثال نوعی عطر مشخص در سایت اول بدون تخفیف 55 هزار تومان ذکر می‌شود، اما در سایت دوم قیمت اصلی همان عطر 80 هزار تومان ذکر می‌شود و با تخفیف 50 درصدی به 40 هزار تومان می‌رسد که بسیار عجیب است و موجب خشم کاربران این سایت ها شده است.

7112318_592.jpg7112288_140.jpg7112291_401.jpg7112289_688.jpg7112386_187.jpg7112385_611.png

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: باشگاه خبرنگاران