پیش بینی هوا برای امروز و فردا
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه (۷ دی) تا اوایل هفته آینده به سبب پایداری جو و سکون نسبی هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش خواهد داشت.

خروج توده هوای گرم از کشور/کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در نیمه شرقی ایران

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناشی، ضمن اشاره به خروج توده هوای گرم از کشور، از افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی در شهرهای صنعتی خبر داد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، دیروز بارش‌های پراکنده در بخش‌هایی از نواحی مرکزی، شمال شرق و شرق کشور ادامه داشت و از دیشب سامانه بارشی از کشور خارج شد.

طی دیروز تا امروز به سبب خروج توده هوای گرم از روی ایران، کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در نیمه شرقی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق می‌تواند سبب گرد و خاک شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه (۷ دی) تا اوایل هفته آینده به سبب پایداری جو و سکون نسبی هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش خواهد داشت، گفت: از امروز دریای خزر، تا ظهر امروز خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای عمان، مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز (۶ دی) صاف همراه با غبارصبحگاهی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۷ دی) صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۲ درجه‌ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir