بارش باران و کاهش دما برای تهران
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت آتی خبرداد.

پیش بینی وضع هوای کشور برای روزهای آینده

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور، اظهار کرد: طی ساعات آتی تداوم پایداری و سکون نسبی جو، همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک ادامه می‌یابد.

از عصر دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی ابتدا در شمال غرب کشور و سپس در سه‌شنبه در سایر مناطق از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، تصریح کرد: با نفوذ این سامانه بارشی، دوشنبه ابتدا بارشها از شمال غرب و غرب، آغاز شده و به‌تدریج از سه‌شنبه دامنه‌های زاگرس، تا حدی جنوب غرب، با شدت کمتر دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته وظیفه، پیامد این سامانه بارشی ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات و نقاط سرد سیر بارش برف پیش‌بینی می‌‌شود.

چهارشنبه این سامانه بارشی در شرق سواحل خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور فعالیت خواهد داشت و به‌ تدریج از کشور خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، تصریح کرد: همچنین دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب و بخشهایی از غرب کشور وزش باد و گردوخاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه تصریح کرد: یکی از مهمترین نکات ورود این سامانه بارشی بحث برودت هوا است که در اواخر سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی، کاهش دما در نیمه غربی، نواحی مرکزی کشور و سپس در شمال شرق کشور به وقوع می‌پیوندد. ضمن اینکه دریای خزر و سواحل شمالی کشور نیز در همین مدت زمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی، شهرکرد با 7 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: در روزهای آتی در تهران نیز شاهد بارش باران و کاهش دما خواهیم بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com