باران و برف, کشور را در برمی‌گیرد
امروز(۱۷ دی‌ماه) ضمن کاهش دما در نیمه شمالی و نیمه غربی کشور، بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش باران و برف در شمال شرق، ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده در برخی نقاط مرکز، جنوب، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضع هوا برای امروز و فردا

احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، دیروز با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور ابرناکی، بارش باران، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف گاهی با وزش باد رخ داد و با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل غربی و مرکزی خزر نیز بارش باران و وزش باد شروع شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، در ادامه گفت: امروز(۱۷ دی‌ماه) ضمن کاهش دما در نیمه شمالی و نیمه غربی کشور، بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش باران و برف در شمال شرق، ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده در برخی نقاط مرکز، جنوب، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه بارش‌ها امروز در برخی مناطق گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: روز دوشنبه (۱۸ دی ماه) در برخی مناطق شرق کشور به ویژه در استان‌های هرمزگان، نیمه شرقی فارس، کرمان و دامنه‌های زاگرس جنوبی، بارش باران و درمناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف، گاهی همراه با وزش باد، پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه کاهش دما و در بعضی ساعات وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور، رخ خواهد داد.

دریای خزر طی امروز و خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، در مورد هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری، همراه با مه صبحگاهی، گاهی وزش باد و در بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دما بین ۹ و صفر درجه سانتیگراد خواهد بود، همچنین در روز دوشنبه ( ۱۸ دی‌ماه) صاف همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای ۸ و منفی یک پیش‌بینی می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir