تکاوران ایرانی به «سانچی» رسیدند
معاون سازمان بنادر و دریانوردی، از رسیدن ١٢ تکاور ایرانی به محل حریق نفتکش سانچی خبر داد و گفت: تکاوران و گروه چینی در حال برگزاری جلسه و بررسی نحوه ورود به نفتکش هستند.

هادی حق‌شناس، با بیان اینکه "تکاوران در 1000 متری نفتکش مستقر شده‌اند"، افزود: تصاویر حاکی از آن است که دود غلیظی در نفتکش وجود دارد. چنانچه شرایط مهیا شود، تکاوران وارد نفتکش خواهند شد.

وی ادامه داد: تکاوران ایرانی روی شناوری مستقر شده‌اند که روز گذشته تیم چینی از طریق آن وارد نفتکش شد.

حق شناس به این پرسش که "آیا فقط ١٢ تکاور ایرانی وارد سانچی خواهند شد؟" پاسخ داد: هنوز این موضوع مشخص نیست. تیم ایرانی و تیم چینی در حال بررسی هستند.

بر اساس این گزارش، روز شنبه ١٦ دی‌ماه یک نفتکش ایرانی با کشتی چینی برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ٣٢ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است. تکاوران ایرانی با هدف تجسس در داخل نفتکش به محل حادثه اعزام شده‌اند.

فوران آتش در نفتکش سانچي از لحظاتي پيش


آتش در نفتکش سانچي از لحظاتي پيش بارديگر شعله ور شد.

رسيدن آتش به مخازن سمت چپ کشتي نفتکش، باعث شعله ور شدن آتش شده است .
                                                 
حتي ارتفاع آتش به بيش از ۱۰۰ متر مي‌رسد و درجه حرارت از شب گذشته به ۳۵۰ درجه رسيده است، در حال حاضر به هيچ عنوان امکان ورود نيروهاي امداد حاضر در اطراف کشتي وجود ندارد. 
                                                                                              
گروه امداد و نجات ارتش در مجاور نفتکش حضور دارند اما به علت وجود آتش زياد، گازهاي سمي و دود فراوان، امکان نزديک شدن به نفتکش حتي از شعاع هزار متري وجود ندارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir