پیش بینی وضعیت هوای تهران و ایران برای امروز پنج شنبه 28 دی ماه
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه (۲۹ دی ماه) خبر داد.

افزایش دما در نیمه شمالی کشور/ ورود سامانه بارشی از جمعه

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه (۲۹ دی ماه) خبر داد.

احد وظیفه، ضمن اشاره به شرایط جوی کشور طی امروز اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، طی امروز ( ۲۸ دی ماه)، با عبور امواج ضعیفی از روی کشور در برخی ساعات، ابرناکی افزایش می‌یابد، با این وجود بارشی روی کشور پیش‌بینی نمی‌شود. 

وزش بادهای گرم جنوبی روی گیلان

امروز (۲۸ دی‌ماه) به سبب وزش بادهای گرم جنوبی روی استان گیلان، از بعدازظهر همراه با وزش باد شدید، دما به طور قابل ملاحظه در این ناحیه افزایش می‌یابد. گرمای هوا روی این استان در روز جمعه (۲۹ دی ماه) نیز ادامه می‌یابد و از روز شنبه (۳۰ دی ماه) با کاهش دما به شرایط عادی باز می‌گردد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، در ادامه گفت: در روز جمعه با نزدیک شدن یک سامانه فعال بارشی به کشور، وزش باد شدید و بارش پراکنده از صبح از جنوب غرب شروع می‌شود و تا پایان روز، بارش مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات غربی زاگرس را در بر می‌گیرد.

افزایش دما در نیمه شمالی کشور

امروز افزایش دما در نوار شمالی و شمال شرق، شرق و جنوب شرق ادامه می‌یابد، سپس در روز جمعه در غالب مناطق کشور، شاهد افزایش دما خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه، شرایط آرامی بر دریا حاکم خواهد بود. با نزدیک شدن سامانه هواشناسی از جمعه بعدازظهر، وزش باد نسبتا شدید و امواج بلند در نیمه غربی خلیج فارس، پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، در پایان در مورد شرایط جوی تهران، طی روزهای آینده، اظهار کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری و در بعدازظهر با کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. دما نیز بین ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد خواهد بود، همچنین آسمان پایتخت در روز جمعه (۲۹ دی‌ماه) صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir