اداره اموزش و پرورش پردیس از معلمان برای صدور کارنامه پول می گیرد
آموزش و پرورش پردیس در اقدامی عجیب از معلمان دوره ابتدایی برای صدور کارنامه کامپیوتری، درخواست پول کرده است. هر معلمی پول را ندهد باید به صورت دستی خودش کارنامه صادر کند.

گزارشی از اتفاقی عجیب در مدارس پردیس؛

همزمان با پایان امتحانات مدارس در نوبت اول، اداره اموزش و پرورش پردیس تهران در اقدامی عجیب از معلمان برای صدور کارنامه درخواست پول کرده است. این اداره به مدیران دستور داده است تا از معلم هرکلاس برای صدور کارنامه دانش اموزان به صورت سیستمی، مبلغ 10 هزار تومان گرفته شود. در بخشنامه آموزش و پرورش امده است هر معلمی که این پول را ندهد، مجبور است برای هر دانش آموز دو کارنامه دستی را نوشته و تحویل مدرسه دهد.این قانون اجباری در مدارس ابتدایی این شهرستان در حال اجرا است.


معلم یکی از دبستان های دخترانه پردیس در این مورد گفت:

مدیران مدرسه می گویند بخشنامه از منطقه آمده است و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم. باید این قانون را اجرا کنیم و راه دیگری نداریم.کلاس من 27 دانش اموز دارد و اگر بخواهم برای هر دانش آموز دو کارنامه صادر کنم احتمال خطا در وارد کردن نمرات و تعیین سطح دانش اموزان وجود دارد.


معلم دیگری که در یکی از دبستان های شهر پردیس مشغول تدریس است، با تائید اجبار معلمان به پرداخت پول، می گوید:

براساس اعلام مدیر مدرسه یا همه معلمان باید پول صدور کارنامه را بدهند یا باید دستی کارنامه بنویسند. نمی شود معلمی پول صدور کارنامه کلاس را بدهد و معلم دیگری کارنامه ها را به صورت دستی خودش بنویسد.


مدیر یکی از مدارس ابتدایی این شهرستان هم در مورد گلایه های معلمان به میزان گفت:

این ابلاغ آموزش و پرورش است و کاری از دست ما ساخته نیست. نمی توانیم ابلاغیه اداره را اجرا نکنیم. ما هم گلایه هایی داریم اما وقتی موضوعی ابلاغ شود مدیران فقط اجرا کننده هستند. موضوعاتی مانند دریافت پول از معلم برای صدور کارنامه، باعث دلخوری همکاران از ما مدیران می شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:mizanonline.ir