روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه مملو از کانکس است
اکنون وضعیت زلزله زدگان استان کرمانشاه نسبت به روزهای اول و بحرانی خیلی بهتر بوده و روستاهای این نقاط مملو از کانکس است.

صحبت های نوبخت درباره وضعیت امروز زلزله زدگان کرمانشاه

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، امروز پنجشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: متاسفانه در بازدید قبلی شاهد بودم که مردم به ندرت می توانستند از کانکس استفاده کنند، اما اکنون خدا را شاکرم گرچه مشکلات مردم هنوز باقی است، اما نسبت به قبل بهتر بوده و این روستاها انباشته از کانکس است.

تاکنون و با نصب کانکس ها، کار لازمی صورت گرفته اما کافی نیست و ما باید هم تعداد کانکس ها را بیشتر کنیم و همچنین بتوانیم در کنار کانکس ها تعداد حمام و سرویس های بهداشتی را افزایش دهیم.

من تردید ندارم با این همتی که در همه مسئولین وجود دارد و تاکیدی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور داشتند، مسئولین تا رفع کامل این مشکلات در کنار مردم هستند.

برای حل برخی مسائل نیازمند زمان هستیم و از هیچ چیزی برای رفع مشکل مردم فرو گذار نخواهیم کرد. برای بازگشت از وضعیت بحرانی در روزهای نخست به حالت عادی باید مراحل زیادی را طی کرد.

دفعه اول که به این مناطق سفر کردم همه از ما چیزی جز یک بطری آب نمی خواستند، سپس تقاضای چادر داشتند و سپس مشخص شد باید کانکس در اختیار آنها قرار دهیم. البته به دلیل وجود چادر در انبارها امکان تحویل آنها با فوریت وجود داشت، اما کانکس باید ساخته می شد. اکنون بخشی از کانکس ها ساخته شده و در اختیار زلزله زدگان قرار داده شده است.

تعدادی از واحدها نیز ساخته شده و در حال ساخت است و ما باید مرحله به مرحله پیش رویم.

ما هنوز زمان داریم و باید تلاش کنیم واحدهای خوب بسازیم و وسایل گرمایشی در اختیار آنها قرار دهیم، مرحله به مرحله پیش رویم. همچنین باید مسئولین ذیربط و مستقر در منطقه به فکر وسایل خنک کننده برای گرمای پیش رو باشند.

وی بر تقویت حس مسئولیت در بین مدیران تاکید کرد و گفت: چیزی که خیلی مهم بوده، احساس مسئولیت در بین مسئولین و خدمتگزاران است.

اگر این احساس مسئولیت باشد، کارها به خوبی پیش می رود، لذا شما به خدمتگزاران این مردم اعتماد داشته باشید و ما در کنار آنها هستیم و کارها به خوبی پیش خواهد رفت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com