گزارش شهردار از وضعیت بزرگراه ها، خیابان ها و معابر تهران
شهردار تهران اعلام کرد: ۱۲۰۰ خودوری برف‌روب، ۲۰۰۰ کارگر، ۱۶۳ سایت برف‌روبی و ۳۵۰۰ مخزن شن در تهران از شب گذشته کار خود را برای امدادرسانی در شب برفی تهران آغاز کرده‌اند.

فعالیت ۱۲۰۰ خودرو و ۱۶۳ سایت برف‌روبی شهرداری در تهران

محمد علی نجفی، شهردار تهران در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: 

از روز گذشته گرمخانه‌ها و برخی اماکن که می‌شد به عنوان گرمخانه از آنها استفاده کرد در حالت آماده باش هستند تا به دلیل سرما کسی بیرون در خیابان‌ها نماند. تا امروز صبح از این نظر مشکلی نداشتیم و تعدادی از همشهریان با کمک شهرداری در گرمخانه‌ها اسکان داده شدند. از ساعت ۸:۳۰ شب که بارش برف آغاز شد ۱۲۰۰ خودروی برف روب ، ۲۰۰۰ کارگر، ۱۶۳ سایت برف‌روبی و ۳۵۰۰ مخزن شن در آماده باش کامل بودند؛ این دستگاهها به دلیل پیش بینی‌های هواشناسی کار خود را در کنار پلیس راهور آغاز کرده‌ بودند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاع دقیقی از مصدومیت‌ها نداریم گفت:

تاکنون مسئله‌ای به جز تردد خودروها وجود نداشته‌است که بخشی از آن طبیعی و بخشی هم به ضعف امکانات ما برمی‌گردد. از ابتدای شروع برف پاکسازی خیابان‌ها آغاز شد، اما سرعت بارش بالا بود. در حال حاضر از سمت غرب به سمت تهران به خصوص مسیر تهران- کرج و برخی بزرگراهها مانند فتح، لشکری، آزادگان، همت و حکیم کمی مشکل وجود دارد. از روز گذشته تا امروز ۲۰۰۰  کارگر که بعضی از آنها شیفت خود را نیز عوض نکرده‌اند مشغول خدمت رسانی هستند. به شهروندان توصیه می‌کنیم اگر کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند؛ چون در رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی، اختصاصی و آژانس‌های مسافربری مشکل وجود دارد و تعدادی از آنها کار نمی‌کند.

در حال حاضر روی درختان برف سنگینی نشسته است و احتمال شکستن درختان وجود دارد. زیر بعضی از آنها نیز ماشین پارک شده است؛به همین دلیل از جوانان درخواست می‌کنم زمانی که هوا بهتر شد به آرامی برف روی درختان را بتکانند تا از شکسته شدن درختان جلوگیری شود. ماموران شهرداری در همه مناطق این کار را انجام میدهند، اما اگر مردم هم کمک کنند موثرتر است.


یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران:

در حال حاضر تمام نیروهای خدمات شهری در حال آماده باش هستند و مسیرهای اصلی باز است.براساس اعلام هواشناسی استان تهران دمای تهران امشب به ۹ درجه زیر صفر می رسد.در هر صورت شهرداری تهران آمادگی مدیریت وضعیت یخ زدگی را دارد و در همین رابطه، شارژ سایت ها و مخازن انجام شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir