از سرگیری پروازها در فرودگاه امام خمینی از چه ساعتی آغاز می شود؟
از سرگیری پروازها در فرودگاه بین المللی امام خمینی در ساعت ۱۱صبح فردا

آخرین وضعیت پروازهای فرودگاه‌ مهرآباد و امام خمینی

با بهبود نسبی شرایط جوی و توقف بارش‌ها دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) بار دیگر فعالیت خود را آغاز کردند.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها، مهرآباد حدود 11 صبح نخستین پرواز ورودی خود از شهر اصفهان را دریافت کرد و پس از آن نیز پروازی از مشهد به زمین نشست.طبق برآوردهای صورت گرفته در حال حاضر 3 هواپیما نیز آماده هستند تا از مهرآباد به سمت مقصد خود حرکت کنند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمالا پروازها بر اساس ساعات لغو و باطل شدنشان در طول روزهای گذشته از سرگیری می‌شوند و از این‌رو این فرودگاه از مسافران خواسته قبل از ورود به فرودگاه به طور دقیق شرایط را برای ساعت دقیق پروازشان بررسی کنند.

فرودگاه امام خمینی(ره) نیز طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از ساعت ۱۱ صبح امروز کار خود را از سر می‌گیرد.این فرودگاه اعلام کرده که ابتدا چند پرواز خروجی از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام خواهد شد و سپس از ساعت ۱۳ این فرودگاه پذیرای پروازهای ورودی می‌شود.در طول روزهای گذشته برای عملیاتی نگه داشتن این دو فرودگاه بیش از ۲۰ میلیون مترمربع برف‌روبی انجام داده است.

از عصر روز گذشته به دلیل کاهش دید افقی خلبانان عملا ادامه پروازها در دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) ممکن نبود و از این رو شرکت فرودگاه‌ها ادامه فعالیت این دو فرودگاه را به صبح امروز موکول کرد.


فعالیت فرودگاه مهرآباد ۲۴ ساعته شد

همچنین فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که، با توجه به تاخیرات به وجود آمده برقراری پروازها محدودیت ساعتی پروازهای این فرودگاه به طور موقت لغو شده و مهرآباد امروز و فردا به شکل ۲۴ ساعته پرواز خواهد داشت.

مسئولان مهرآباد از همسایگان این فرودگاه به دلیل به وجود آمدن آلودگی صوتی پوزش خواسته‌اند، اما تاکید کرده‌اند که باید در کنار ایجاد ایمنی لازم تمامی پروازها در کوتاه‌ترین زمان ممکن برقرار شود.

این خبر در حالی منتشر شده که هنوز تعدادی از مسافران فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد، از طولانی بودن فرآیند سفر خود شکایت می‌کنند و از معطلی‌های چندین ساعته گزارش می‌دهند.

شرکت فرودگاه‌ها در طول روزهای گذشته از مسافران خواسته که پیش از عزیمت به فرودگاه به طور دقیق شرایط پرواز خود را بررسی کنند، تا پیش از حضور در محیط پرواز از انجام شدن پرواز خود مطمئن باشد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir