تأیید مرگ کودکان زلزله زده بر اثر سرما/ فاجعه های گم شده در هیاهوی سیاست
سرمای منفی ٩ درجه، مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و انتشار خبر مرگ کودکان به‌دنبال سرمازدگی. مسئولان یکی پس از دیگری تکذیب می‌کنند؛ هیچ‌گونه مرگی در پی سرمازدگی رخ نداده است. اما صدای نماینده پاوه و اورامانت دیگر درآمده که: تا کی باید به خاطر آنکه به فلان مسئول و فلان مسئول برمی‌خورد سکوت کنیم  

سرما جان مردم را تهدید می‌کند و ناامیدی، اقدام به خودکشی در منطقه را دامن زده است

سرما جان مردم را تهدید می‌کند و ناامیدی حالا به افزایش اقدام به خودکشی در منطقه دامن زده است». شهاب نادری می‌گوید: «هوا واقعا سرد شده است؛ شبکه بهداشت به ما اعلام کرد شرایط ما خیلی بحرانی است. ولله ما همین‌جا پای شوفاژ سردمان است. چطور مردم بتوانند در چادر و کانکس‌ها، سرمای منفی ٩ درجه را دوام بیاورند؟ من پیش‌تر در صحن علنی مجلس تذکر دادم اما چندان جدی گرفته نشد». او از اینکه برخی مدام بیانیه و تکذیبه می‌دهند که مرگ سارینا و دیگر کودکان مناطق زلزله‌زده به‌علت سرمازدگی نبوده، گله دارد؛ محمد و ماتیار و سارینا.

نمی‌شود گفت اینها به‌دلیلی جز سرمازدگی فوت شده‌اند. چند بچه‌ای که به‌‌خاطر تشنج و تب بوده و آمار و مستندات آن هم موجود است؛ تکذیب می‌کنند اما گواهی فوت پزشکی قانونی داریم. ٩٧ اقدام به خودکشی بر اساس آمار سازمان بهزیستی و روان‌شناس‌ها ثبت شده است». گله‌های شهاب نادری تمامی ندارد. می‌گوید: «مردم را رها کرده‌اید. خب معلوم است که افکار خودکشی و اقدام به خودکشی در ذهن‌شان بیاید. ٧٠ روز است حمام نرفته‌اند و سرویس بهداشتی ندارند و از بهداشت اولیه بی‌بهره‌اند. می‌خواهید چطور رفتار کنند؟ مردمی که همه‌چیزشان از بین رفته است.

می‌خواهید اینها سالم باشند؟». او همچنین ادامه داد: «می‌گویند زلزله بلای طبیعی بوده اما سرمازدگی دست خودمان است. کانکس هم نمی‌توانیم بدهیم. بازدید داشتم. هیچ وعده‌ای محقق نشده است؛ نه وام پنج میلیونی و نه اهدای کانکس به همه خانواده‌ها. حتی وعده‌های ریاست‌جمهوری نیز محقق نشده است. آقای سیف خلف وعده کرده و استمهال وام‌ها صورت نگرفته است. مردم در این شرایط باید به فکر وام‌ها هم باشند. آخر کمی انصاف هم بد نیست».


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: sharghdaily.ir