اسامی محورهای مسدود و دارای محدودیت تردد
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی را اعلام کرد و اسامی محورهای مسدود و دارای محدودیت تردد را برشمرد

در حال حاضر بارندگی در معابر سطح کشور متوقف شده است

سرهنگ رحمانی درخصوص آخرین وضعیت جوی معابر کشور با بیان اینکه در حال حاضر بارندگی در معابر سطح کشور متوقف شده است، گفت: با این حال مه‌ گرفتگی در محور اردبیل به آستارا، اردبیل به سرعین، ارتفاعات محور فیروزکوه و گنبد به کلاله وجود دارد.

وی افزود: محور هراز در محدوده امامزاده هاشم نیز که شب گذشته درگیر برف و کولاک بود در حال حاضر بدون بارش گزارش شده و تردد از دو طرف جریان دارد.

وی با بیان اینکه تمامی محورهای اصلی مواصلاتی تردد روانی دارد، گفت: برای هفته آینده بارش برف و باران که در پی آن شاهد لغزندگی معابر خواهیم بود، گزارش شده است که تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و به پلیس راه‌های استان‌های درگیر تذکرات لازم داده شده است.

وی افزود: رانندگانی که در هفته آینده قصد سفر دارند توصیه می‌شود که حتماً وسایل ایمنی همچون زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

محورهایی که مسدود می باشند:

محور اولنگ –شاهرود در استان های گلستان و سمنان.

محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز.

محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان.

محور یاسوج-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت بارش برف مسدود می باشد و محور جایگزین یاسوج-سمیرم-پادنا می باشد.

در استان های اردبیل و گیلان محور پونل -خلخال به علت بارش شدید برف و عدم ایمنی کافی.

در استان های قزوین و رشت باند جنوبی آزادراه قزوین-رشت به علت ریل گذاری مسدود می باشد .مسیر جایگذین محور قدیم قزوین-رشت می باشد.

محورهایی که دارای محدودیت تردد می باشند:

در استان های البرز و مازندران محور کرج-چالوس تا 20 اسفند روزهای شنبه-یکشنبه-دوشنبه و سه شنبه هر هفته جهت انجام عملیات راهسازی در حوزه استان مازندران از ساعت 21:30 و در حوزه استان البرز از ساعت23 الی 5 بامداد روز بعد مسدود می گردد. همچنین در حوزه استان البرز (محورکرج-چالوس حدفاصل کیلومترصفر تا 75)تا 20 اسفند روزهای شنبه , یکشنبه , دوشنبه و سه شنبه(از ساعت  8الی 17)و روزهای چهارشنبه(از ساعت 8 الی 12 )-عملیات آسفات کاری و همزمان با عبور ترافیک خواهد داشت.

غرب استان تهران(محور قدیم تهران-قم حدفاصل 15تا48)تا 20 اسفند روزهای شنبه,یکشنبه,دوشنبه و چهارشنبه (از ساعت 8 الی 18 )و روزهای سه شنبه از ساعت  8 الی 14 عملیات جاده ای و همزمان باعبور ترافیک انجام خواهد شد.

محور هراز محدوده تونل امامزاده هاشم؛ تا 15 اسفند به استثنای ایام الله 22 بهمن ( 19 الی 24 بهمن ) بمنظور رفع مشکلات ناشی از نفوذ آب و ایمن سازی تونل, همه روزه بصورت 24 ساعته مسدود خواهد شد.در زمان انسداد تردد از محور قدیم هراز, محدوده گردنه امامزاده هاشم انجام خواهد شد.

آزادراه قزوین-کرج حدفاصل کیلومتر صفر تا 25 ؛ تا 16 اسفند روزهای شنبه از ساعت 12 الی 18 و روزهای یکشنبه , دوشنبه و سه شنبه از ساعت  8 الی 18 روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 7 الی 12 به استثنای ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه اجرای عملیات راهسازی همزمان با عبور ترافیک انجام خواهد شد.

لاین شمالی محور قدیم قزوین-رشت محدوده کیلومتر 55 تا 15 اسفند روزهای شنبه , یکشنبه , دوشنبه , سه شنبه از ساعت 7 الی 18 و روزهای چهارشنبه از ساعت 7 الی 12 هر هفته به استثنای روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه اجرای عملیات راهسازی همزمان با عبور ترافیک و انسداد یک خط عبور و با رعایت جوانب احتیاط انجام خواهد شد.

آزادراه قزوین-کرج حدفاصل کیلومتر صفر تا 39؛ تا 20 اسفند روزهای شنبه از ساعت 12 الی 17 و روزهای یکشنبه , دوشنبه و سه شنبه از ساعت 7  الی 17  روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 7 الی 12 به استثنای ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه اجرای عملیات راهسازی همزمان با عبور ترافیک انجام خواهد شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir