نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک جدید+جدول
محسن پورسیدآقایی ضمن تاکید بر نقش معاینه فنی برتر در کاهش نرخ عوارض تردد در تهران گفت: تفاوت قیمت عوارض برای خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند با خودروهایی که معاینه فنی معمولی دارند 20 درصد یعنی حدود یک میلیون تومان است

نقش معاینه فنی برتر در کاهش نرخ عوارض تردد در تهران

طرح جدید ترافیکی پایتخت بنا بر مصوبه شورای عالی ترافیک و شورای شهر تهران از 15 فرودین ماه سال آینده، لازم الاجرا است و بر اساس مصوبه شهروندان درصورت تردد در محدوده طرح ترافیک جدید بر اساس زمان ورود و خروج، نوع معاینه فنی و ... عوارض پرداخت می‌کنند، عوارضی که نرخ آن به تصویب شورای شهر تهران رسیده است.

وی افزود: همه خودروها می‌توانند، معاینه فنی برتر اخذ کنند؛ چراکه تنها تفاوتی که میان معاینه فنی برتر و معمولی وجود دارد، این است که خودرو در دور 2500 RPM نیز باید خروجی آن اندازه گیری شود؛ لذا بیشتر به تنظیم موتور و اصلاح آن توجه می‌شود و هر خودرویی که بتواند معاینه فنی معمولی اخذ کند ، می‌تواند با تنظیم موتور و تعمیرات، معاینه فنی برتر هم اخذ کند.

 پورسیدآقایی گفت: در این شرایط برای افرادی که با خودرویشان به صورت مداوم در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند، به صرفه است که معاینه فنی برتر اخذ کنند.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خودروهایی که حتی یک روز از تولید آنها گذشته است نیز بایستی معانیه فنی برتر بگیرند گفت: براساس قانون خودورها تا 4 سال از معاینه فنی معاف هستند اما نکته اینجاست که معافیتی برای معاینه فنی برتر وجود ندارد و اگر مالکان خودرو بخواهند که از تخفیف بیشتری در طرح جدید ترافیکی بهره مند شوند می بایست معاینه فنی برتر کسب کنند.

به گفته وی و براساس مصوبه شورایعالی ترافیک، طرح ترافیکی جدید از ساعت  6:30 آغاز و تا  ساعت 19 ادامه دارد و همچنین زمان تردد به سه قسمت یعنی از ساعت 6:30 تا 10،  10تا 16، 16 تا 19 تقسیم شده است که براساس پیک ترافیک عوارض متفاوت است.

براساس جدولی که معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در اختیار ایسنا قرار داده، قیمت تردد بر حسب ساعت تردد با احتساب معاینه فنی برتر و عادی و به "تومان" محاسبه شده است.

نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک جدید( قیمت‌ها به تومان):

nerkh tarhe trafic.JPG

بررسی نرخ‌های "طرح ترافیک جدید" این هفته در فرمانداری تهران

معاون عمرانی فرماندار تهران از بررسی مصوبه نرخ‌های طرح ترافیک جدید در هیات تطبیق فرمانداری تهران ظرف هفته جاری خبر داد.

غلامحسین آرام درباره بررسی نرخ‌های طرح ترافیک جدید که توسط شورای اسلامی شهرتهران مصوب شده و برای تأیید نهایی به هیات تطبیق فرمانداری تهران ارسال شده است، گفت: احتمالا در هفته جاری نرخ‌های طرح ترافیک جدید در هیات تطبیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: پیش از تصویب و ارسال این نرخ‌ها توسط شورای اسلامی شهر تهران جلسه‌ای درباره تعیین این نرخ‌ها با هیأت تطبیق فرمانداری تهران گذاشته نشده بود.

معاون فرماندار تهران اظهار کرد: تا کنون در مورد افزایش احتمالی نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو از سوی شورای شهر تهران مصوبه‌ای برای تأیید نهایی به فرمانداری ارسال نشده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna