احتمال پیدا شدن محل دقیق سقوط هواپیما از طریق ماهواره
معاون سازمان فضایی کشور گفت: برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از کشورهای اروپایی و چین درخواست کرده‌ایم که اگر ماهواره‌هایشان تصویری را رصد کردند سریعاً به ما اطلاع دهند.

امکان یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از طریق ماهواره وجود دارد

مجتبی سرادقی  اظهار کرد: تصاویر و ساعت دقیق سقوط هواپیما را نداشتیم، اما به ماهواره‌های برخی کشورها سفارش داده‌ایم که اگر از منطقه سقوط رد شدند به ما اطلاع دهند تا بتوانیم اطلاع رسانی صحیح را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که پس این امکان وجود دارد که محل دقیق سقوط هواپیما از طریق تصاویر هوایی مشخص شود، گفت: این امکان وجود دارد به شرطی که ماهواره‌ای از آن منطقه عبور کند به همین دلیل از کشورهای اروپایی و چین درخواست کردیم که اگر ماهواره‌هایشان چنین تصویری را رصد کردند سریعاً به ما اطلاع دهند.

معاون سازمان فضایی کشور گفت: این سازمان سامانه‌ای دارد که با کشورها ارتباط برقرار می‌کند به این معنا که در مواقع بحران کشورها از تصاویر یکدیگر استفاده می‌کنند.

سرادقی در پاسخ به این سؤال که آیا ستاد بحران استان‌های کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان با شما در ارتباط هستند یا خیر؟ گفت: این ستادها در جریان فعالیت ما هستند و می‌دانند که اگر تصویری دریافت کنیم در اختیار آنان قرار می‌دهیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir