پنجمین روز از انجام عملیات امداد رسانی اجساد هواپیمایATR /به روز رسانی می شود
برغم تلاش امدادگران کوهنورد برای ادامه عملیات تجسس و انتقال اجساد سرنشینان هواپیمایی تهران- یاسوج در پنجمین روز از حادثه سقوط، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از توقف این عملیات به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد. تا کنون تعدادی از پپکرها به پایین کوه منتقل شده‌اند.

پنجمین روز جستجوی هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج

شاهین فتحی در این باره گفت: روز گذشته همزمان دو عملیات انجام شد . در یک جبهه تیم‌هایی که در ارتفاع بالای 4000 متر مستقر شده بودند و به محل سقوط هواپیما دسترسی داشتند با توجه به اینکه شب قبل هم در کوه مانده‌ بودند و شرایط بسیار سختی در ارتفاعات حاکم بود، سعی کردند در مسیر بازگشتشان تعدادی از کاورهای حامل اجساد را که می‌توانستند حمل کنند، به پایین دست منتقل کنند.

وی با بیان اینکه همزمان، تیم‌های تخصصی از جبهه جنوبی برای اعزام به مناطق مرتفع آماده شدند، گفت: دو تیم توانستند خود را به ارتفاع 4050 و 3850 برسانند و با توجه به اینکه بارش شدید برف بود شب گذشته کمپ زده و در کمپ‌ها ماندند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه صبح امروز با تیم‌هایی که در ارتفاعات بودند ارتباط برقرار کردیم گفت: امدادگران مستقر در کمپ شماره یک که در ارتفاع 4050 هستند اذعان کردند که بارش برف در برخی مناطق بیش از یک متر است و عملا با توجه به بارش برف امکان حرکت رو به جلو نیست و سعی کردند به اعضای کمپ شماره دو ملحق شده و از آن طریق پایین بیایند.

فتحی با بیان اینکه نیروهای آماده ما در هر دو جبهه شمالی و جنوبی آماده هستند در صورت بهبود وضعیت هوا مجددا به منطقه اعزام شوند گفت: این در حالی است که سازمان هواشناسی اعلام کرده در روزهای آینده بارش‌های شدیدتری در منطقه خواهیم داشت و به نظر می‌رسد روند بارش تا دوشنبه همچنان ادامه خواهد داشت و قطعا با این وضعیت اعزام تیم‌های تخصصی به منطقه می‌تواند برای تیم‌ها مشکل زا باشد.

وی افزود: لذا با توجه به جلسات و هماهنگی‌هایی که با مدیریت بحران انجام شد، رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کردند که عملیات متوقف شود و ما با حفظ آمادگی تیم‌ها در پایین دست منتظر هستیم تا به محض بهبود هوا، تیم‌ها به ارتفاعات منتقل شوند.

فتحی افزود: بالگردها در استان یاسوج و اصفهان نیز مستقر و آماده هستند تا در صورت بهبود شرایط جوی نسبت به انتقال امدادگران به بالا و انتقال اجساد اقدام کنند.

از سوی دیگر ماموران اورژانس نیز در پایین دست ارتفاعات دنا مستقر و در انتظار مساعد شدن شرایط جوی و ادامه عملیات هستند.

براساس اعلام استاندار اصفهان، تاکنون پیکر  32 تن از سرنشینان در ارتفاعات کشف شده که نیمی از آنها به پایین دست منتقل شده است.


تلاش 40 امدادگر برای انتقال اجساد سرنشینان هواپیمای تهران - یاسوج

 از ساعات اولیه بامداد امروز عملیات تجسس و انتقال پیکرها آغاز شد اما هوای منطقه مساعد نیست و سازمان هواشناسی نیز پیش بینی برف داشته است.

با این حال 40 امدادگری که از شب گذشته در کمپین در ارتفاع حدود 4000 متری و نزدیک به لاشه هواپیما مستقر شدند، اقدامات لازم را برای انتقال پیکرها انجام خواهند داد.

تاکنون پیکر 32 تن از سرنشینان پرواز بی‌بازگشت هواپیمایی ATR۷۲ در ارتفاعات دنا پیدا شده است و تلاش برای یافتن پیکر سایر سرنشینان و انتقال آنها به پایین کوه به رغم برودت هوا و شرایط نامساعد جوی ادامه دارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir