رییس پلیس تهران: برخورد مدبرانه نباید عنوان مماشات بگیرد
رییس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد از مقامات قضایی درخواست بررسی و صدور حکم اعدام برای راننده سابقه‌دار و معاند را داریم.

خط قرمز ما امنیت جامعه و مردم است/همه عاملان دستگیر شدند

سردار حسین رحیمی که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به حادثه اغتشاشات روز دوشنبه در خیابان پاسداران گفت: ساعت ۱۰ صبح دوشنبه تعداد ۵۰ نفر جلوی کلانتری ۱۰۲ پاسداران حاضر و پیرو قضیه بیست و نهم دی‌ماه که یک‌نفر از عوامل منتسب به فرقه‌ای که به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی، ایراد خسارات عمدی و فراری دادن متهم حسب دستور قضایی بازداشت و با قرار ۱۵۰ میلیون تومانی روانه زندان شد تجمع کردند.

این مقام عالی انتظامی یادآور شد: این افراد قصد ورود به کلانتری را داشتند که با هوشیاری پلیس ناکام ماندند. ما به صورت مکرر با نمایندگان آنان صحبت کردیم ولی نتیجه‌ای نداد.

او با بیان اینکه باید صف مردم را از اغتشاشگران و مخلان نظم و امنیت جدا می‌کردیم، خاطرنشان کرد: همکاران ما بر آن شدند تا غائله را تمام کنند چراکه مردم از این ناامنی‌ها گله‌مند بودند.

سردار رحیمی تشریح کرد: کسی که خط و نشان کشیده بود دستگیر شد. تعداد ۲۶ دستگاه خودروی شهروندان و ۱۹ منزل تخریب شد.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: به نمایندگی از خانواده محترم این شهدا از مقامات قضایی درخواست بررسی و صدور حکم اعدام برای راننده سابقه‌دار و معاند داریم.

رییس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: خط قرمز ما حسب دستور رهبر انقلاب امنیت جامعه و مردم است که هر کس به آن تعرض کند با شدیدترین شکل برخورد می‌شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه ما سربازان ولایت هستیم و به آن افتخار می‌کنیم و سال‌های سال است برای حفظ ارزش‌های انقلاب می‌جنگیم، تصریح کرد: از مردم تشکر می‌کنیم در این ۲ روز با ارسال پیام‌ها و دیدارها ما را مورد محبت خود قرار دادند.

رییس پلیس تهران بزرگ به حمله اتوبوس مرگ به نیروهای ناجا اشاره کرد و گفت: در حمله اتوبوس به همکاران‌مان تعداد ۳ نفر شهید و ۹ نفر مجروح شدند که پس از این حادثه سریعا تقاضای تشکیل شورای تامین را کردیم.

او ادامه داد: تصمیم بر آن بود تا نخست مذاکره صورت گیرد ما نیز با نمایندگان آنان صحبت کردیم اول ادعا می‌کردند این نفرات اوباشگر از جمع ما نیستند. وقتی می‌خواستیم آنان را طرد کنند در جلسه قبول می‌کردند ولی وقتی پس از ۲ ساعت برگشتند اقدامی از آنان ندیدیم.

سردار رحیمی با اشاره به اتمام ضرب‌العجل پلیس گفت: ساعت ۴ صبح وارد عمل شدیم و کمتر از ۱۵ دقیقه تمام افراد را دستگیر کردیم و ظرف کمتر از ۲ ساعت پاکسازی محل انجام شد.

او با بیان اینکه تمامی عوامل اصلی در این آشوب‌ها دستگیر شدند، گفت: افراد بسیاری بودند که با سایت‌ها و کانال‌های مجازی معاند در ارتباط بودند و با تهیه عکس و فیلم و ارسال به آنان، فضای کاذبی ایجاد می‌کردند که با رصدهای به موقع پلیس دستگیر شدند. برخورد مدبرانه نباید عنوان مماشات بگیرد. لازم بود با اقتدار همراه با سنجش اقدام می‌شد. در مدیریت تجمعات و اغتشاشات شهری، اصلی‌ترین مطلب مردم هستند و جان و مال صدها خانواده در پاسداران در میان بود.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه با اقتدار و قانونمندی و رافت ،عملیات را مدیریت کردیم، تصریح کرد: می‌توانستیم خیلی راحت رفتارهای تندی را انجام دهیم ولی خویشتنداری کردیم چراکه ممکن بود جان خیلی از افراد بیگناه به خطر بیفتد.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در کنار ما دستگاه قضایی، سپاه و مسئولان استانی بودند که از همه آنان تشکر می‌کنم که پلیس را که برابر دستور شورای تامین فرمانده میدان بود، یاری کردند.

او با گرامی‌داشت یاد شهدای این حادثه گفت: یاد شهید بسیجی که در این آشوب به شهادت رسید را گرامی می‌دارم. با شناختی که از وی داشتم جوانی متعهد و ارزشی بود.

سردار رحیمی تصریح کرد: فردا تشییع پیکر مطهر این شهیدان از ساعت ۹:۳۰ در ستاد فرماندهی پلیس تهران با حضور امت شهید پرور برگزار می‌شود.

سردار رحیمی به دیدارش با خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: در دیداری که ساعتی قبل از خانواده شهید بایرامی داشتم از رشادت‌های این شهید بزرگوار و ۲ شهید دیگر پلیس که همگی از جوانان جان برکف نظام مقدس اسلامی بودند، تجلیل کردم.

او ادامه داد: همه همکاران بنده در اجرای فرامین مقام عظمای ولایت مبنی بر برقراری امنیت و آرامش برای مردم ، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند وآن را افتخاری برای خود می‌دانند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir