گروه هفت نفره متخصصان فرانسوی عازم سمیرم شدند
پس از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا گروهی از کشور فرانسه برای بررسی این سانحه اعلام آمادگی کردند که این گروه در روز جمعه به سمت محل وقوع حادثه حرکت کردند.

عزیمت گروه فرانسوی بررسی سانحه هواپیمای ای تی آر 72 به محل حادثه

گروه هفت نفره متخصصان فرانسوی بررسی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ای تی آر 72 متعلق به شرکت آسمان روزجمعه عازم محل وقوع حادثه در سمیرم شدند.

عضو هیأت کوهنوردی استان اصفهان و شهرستان سمیرم که این گروه فرانسوی را همراهی می کند  گفت: سه نفر از کمیسیون بررسی سوانح و چهار نفر هم از کارخانه سازنده هواپیما در کمپ دامنه دنا حضور دارند.

مهراب صابری با بیان اینکه این گروه در حال عزیمت به منطقه وقوع سانحه هوایی هستند، اظهار کرد: هوای فعلی محل کمپ امدادی مساعد اما شرایط جوی قله و ارتفاعات زاگرس ابری است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده امروز عصر و امشب شرایط جوی برفی و بارانی شود ادامه داد: گروه متخصصان فرانسوی در نشست کمیته بحران نیز شرکت کردند و به محض بازگشت از محل در جلسه ای دیگر شرکت کرده و اطلاع رسانی می کنند.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری عصر پنجشنبه گفته بود: این سازمان پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده شرکت آسمان را پس از تأیید نمایندگان این سازمان در محل سانحه اطلاع رسانی خواهد کرد.

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6خدمه پروازی ساعت هشت صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد که ساعتی پس از پرواز در منطقه کوهستانی سمیرم به کوه برخورد و سقوط کرد.

هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی تاکنون در اختیار داشت.
در این حادثه تمامی سرنشینان هواپیما جان باختند.

سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir