کپی کارت ملی و شناسنامه حذف شدند
طبق گفته سخنگوی وزارت کشور اجرای پروژه حذف کپی کارت ملی و شناسنامه ابعاد مثبتی همچون سهولت فعالیت های اداری و صرفه جویی در زمینه حفظ محیط زیست را به همراه خواهد داشت.

حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای انجام امور اداری

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای ارائه خدمات به مردم در دستگاه هاى دولتی در ٣ استان سمنان، قم و خوزستان خبر داد و گفت: این پروژه با محوریت وزارت کشور در این ٣ استان‌ به صورت پایلوت در حال اجرا است و با توجه به دریافت بازخورد از اجرای موفق این طرح، اجراى آن در سراسر کشور و تمامی دستگاه های دولتی و بانک ها و .... به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد.

وى در ادامه افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر سهولت در خدمت رسانی به مردم، صرفه جویی قابل توجهی در زمینه حفظ محیط زیست و مشخصا استفاده از كاغذ انجام مى شود.

سخنگوى وزارت كشور تصریح كرد: همانگونه که مطلع هستید سالیانه میلیون ها برگ فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی از مردم دریافت می شود که هم تهیه این ها و هم نگهداری و امحاء آنها هزینه هاى زیادى دارد كه با اجراى این طرح و با استعلام برخط هویت خدمت گیرندگان هزینه هاى مردم و دستگاه ها به شدت کاهش پیدا می کنند.

سامانى با بیان اینكه اهتمام مركز توسعه دولت الكترونیك وزارت كشور و سازمان ثبت احوال اجراى طرح هاى كاربردى در جهت كاهش هزینه هاى مردم است، اضافه كرد: این مزایا در کنار فواید زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف کاغذ پروژه را از اهمیت بالایی برخوردار می کند.

وى یادآور شد: هم اکنون تمامی دستگاه دولتی بانک و برخی نهادهای عمومی و خصوصی به صورت برخط امکان احراز هویت خدمت گیرنده را از پایگاه ثبت احوال دارند و اغلب آنان هم اکنون از این سرویس استفاده می‌کنند، به گونه ای که در حال حاضر این خدمت در بیش از ۲۰۰ هزار نقطه برقرار بوده و بر اساس نیاز قابل تعمیم به تمامی دستگاه ها ، مناطق و استان های متقاضی می‌باشد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir