عضو شورای شهر تهران از پذیرفته نشدن استعفای نجفی خبر داد
عضو شورای شهر تهران گفت: استعفای شهردار هنوز پذیرفته نشده است و تمام گزینه‌های مطرح شده در رسانه‌ها، صرفا گمانه زنی است.

استعفای نجفی هنوز پذیرفته نشده‌است

محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران امروز در نشست خبری گفت: با تاکسی های اینترنتی مخالف نیستیم، تاکسی های اینترنتی می توانند به ترافیک‌ و‌ مشکل آلودگی هوا کمک‌ کنند. طبق قانون مدیریت و‌ نظارت بر‌حمل و نقل بار و مسافر بر عهده شهرداری ها است.در کنار همه موارد تاکسی های اینترنتی باید با مجوز و با نظارت کار خود را انجام دهند.

حدود ۲۰۰ هزار خودرو امروز در حال سرویس دهی هستند.حدود ۸۰هزار تاکسی نوسازی شده اند اما در یک زمان بیش از ۲۰۰ هزار تاکسی اینترنتی با هر نوع ‌سال ساخت و مدل ماشین و بدون کنترل شرایط به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شده اند. باید تاکسی های اینترنتی هم‌به دلیل امنیت عمومی و هم‌ به دلیل داشتن شرایط لازم برای جلوگیری از آلودگی هوا مجوز بگیرند.

 وی درباره استعفای نجفی تصریح کرد: به دلیل فشار های موجود پیش بینی استعفای دکتر نجفی را داشتم. بیماری ایشان جدی است و استرس و‌فشارهای موجود بر تشدید بیماری ایشان تاثیرگذار است. نجفی در شهرداری تهران، در این مدت ۷ ماه با مشکلات زیادی روبرو بودند.

علیخانی با بیان اینکه نجفی میراث دار بیش از ۵۲ هزار میلیارد بدهی است، ادامه داد:در بررسی برخی از اعتراضات متوجه شدیم برخی از این بدهی ها مربوط به ۷سال پیش بوده است.قبلا این آزادی وجود نداشت تاطلبکاران از  شهرداری اعتراضات خود را بیان کنند؛اما امروز کسانی که به بهانه بدهی شهرداری تجمع می کنند تشویق هم می شوند. دکتر نجفی علی رغم‌برخی انتقادات تا آخرین  روز مورد حمایت شورای شهر بودند.بصورت انفرادی برخی از اعضا با ایشان صحبت کردند؛ که ایشان بر روی استعفای خود تاکید داشتند.

 این عضو شورای شهر با بیان اینکه هاشمی به‌دنبال شهردار شدن نیست؛ بارها براین موضوع تاکید کرده اند، گفت: در افکار عمومی بیش از ۷۰ درصد طرفدار شهردار شدن هاشمی هستند. اما رای نهایی با شورای شهر است. با توجه به اینکه هنوز استعفای شهردار پذیرفته نشده است. نمی‌توانیم در باره گزینه های جدید نظر دهیم.

  رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: فعلا هیچ گزینه ی جدی برای شهرداری مطرح نشده است تا پیش از ۱۹ فروردین حتما در جلسات هم‌اندیشی اعضای شورا، در صورت مطرح شدن گزینه های شهرداری، آنها را بررسی خواهیم کرد. تمام اسامی که در رسانه ها مطرح شده صرفا گمانه زنی است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir