سومین جلسه رسیدگی به پرونده متهم به قتل حادثه خیابان پاسداران/به روز رسانی می شود
سومین جلسه رسیدگی به پرونده متهم حادثه خیابان پاسداران دقایقی پیش در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی آغاز شد.

آغاز سومین جلسه رسیدگی به پرونده متهم حادثه خیابان پاسداران

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده عامل شهادت سه مامور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران، روز یکشنبه - 20 اسفندماه - و دومین جلسه دادگاه نیز روز دوشنبه - 21 اسفندماه - برگزار شد.

در نخستین جلسه دادگاه، کیفرخواست توسط قاضی شهریاری نماینده مدعی‌العموم قرائت شد و اولیای دم هر سه مقتول، تقاضای قصاص متهم را کردند.

در دومین جلسه دادگاه نیز قاضی محمدی کشکولی رییس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: «م. ث» متهم پرونده، سعید اشرف زاده را به عنوان وکیل خود به دادگاه معرفی کرده است؛ لذا طبق قانون آیین دادرسی کیفری، وکیل تعیینی متهم جایگزین وکیل تسخیری وی می‌شود.

قاضی شهریاری نیز در دومین جلسه دادگاه گفت: بسیار ساده‌لوحانه است که اظهارات متهم مبنی بر عصبانی بودن لحظه‌ای را بپذیریم. در همان شب یعنی 30 بهمن‌ ماه و بامداد یکم اسفند ماه دو دستگاه خودروی سمند و پرشیا به ماموران حمله و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و  متهمان دستگیر شدند، آنان که عصبانی نبودند؛ لذا این نشان می‌دهد یک ساماندهی قبلی در این ماجرا وجود دارد. متهم گفته که عضو هیچ فرقه‌ای نیست، در حالی که یکی از دراویش است. وی اعتراف کرده که تشکیلاتی دارند و عضویتش محرز است و پرونده مجزا در این خصوص در دادسرای صالحه تشکیل شده است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران تاکید کرد: قتل با هیچ انگیزه‌ای قابل پذیرش نیست و متهم از سلامت روانی کامل برخوردار است.


متهم پرونده: من عاشق اعدامم!

قاضی محمدی کشکولی پس از تفهیم اتهامات مباشرت در سه فقره قتل عمدی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق جنجال و حرکات غیرمتعارف و تعرض به ماموران نیروی انتظامی به متهم پرونده از او خواست که در جایگاه قرار گیرد و به دفاع از خود بپردازد.

متهم «م.ث» با حضور در جایگاه گفت: برای بازماندگان صبر و برای خودم از خداوند بخشش می‌خواهم. این حرف‌ها را نمی‌زنم که مرا اعدام نکنید بلکه باید بگویم من عاشق اعدام. من مدام از بازپرس می‌پرسم که چه زمانی مرا اعدام می‌کنید، ما را ز سر بریده می‌ترسانی.

من نرفتم که آدم بکشم، بلکه تعصب مولای‌مان را داشتم؛ من عمدا کسی را نکشتم.

قاضی خطاب به متهم پرونده گفت: چرا دوست داری اعدام شوی؟

متهم در پاسخ مدعی شد: من اتوبوس را برداشتم و به درب پاسگاه بردم، اتوبوس خالی را حرکت دادم ولی آنها می‌آمدند که مرا بزنند، من گفتم ما نیامدیم که با شما بجنگیم.

قاضی خطاب به متهم گفت: در جلسات قبلی گفتی که بعد از کتک زدنت عصبانی شده بودی و این بار چیز دیگری می‌گویی.

متهم پاسخ داد: دوست داشتم موضوع تمام شود و مرا اعدام کنند، دوست ندارم به جامعه برگردم.

ظرف 48 ساعت تحقیقات را انجام دادیم/تهاجم عمدی بوده است

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با اشاره به اعترافات متهم حادثه منطقه پاسداران گفت: سازمان دهی وجود داشته و این ماجرا را کنترل می‌کرده است.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، در حاشیه سومین جلسه دادگاه متهم حادثه خیابان پاسداران گفت: امروز ختم رسیدگی اعلام شد و دادگاه مکلف است ظرف مهلت قانونی رای را صادر و ابلاغ کند. طرفین پرونده می‌توانند به حکم صادره اعتراض کنند و با اعتراض، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

ظرف یک هفته باید رای صادر شود و بعد از ابلاغ، ظرف 20 روز قابل تجدیدنظر است.

متهم امروز به سمتی پیش می‌رفت که اقدامات خود را انکار کند، در صورتی که از روزی که این اتفاق رخ داد من شخصا حضور داشتم و اعتراف‌های او را دیدم. شکستگی دست وی برای قبل است و ربطی به حادثه ندارد. متهم اعتراف می کند که  متوجه نبوده، در حالی که چطور به سمت چپ و راست منحرف می‌شده است؟

یک سازمان دهی بوده و این ماجرا را کنترل می‌کرده است. فیلم حادثه و اعترافات متهم موجود است. حال شاید وظیفه متهم انکار باشد، اما دادگاه به موارد موجود در پرونده توجه می‌کند و طبق گفته قاضی کشکولی این پرونده، تکمیل ترین پرونده است و ما ظرف 48 ساعت تحقیقات را انجام دادیم و سلامت روحی متهم هم مشخص است. اینکه می‌گوید این موضوع را به کارشناس ارجاع شود منطقی نیست، وی می‌داند چگونه رانندگی کند، او 15 سال راننده بوده است؛ لذا تهاجم عمدی بوده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir