نجات مسافران گرفتار طوفان در زاهدان
تعدادی از اکیپ‌های راهداری و اکیپ‌هایی از پلیس‌راه در محدوده محورهای مواصلاتی مستقر شدند و به مردم گرفتار در طوفان خدمات رسانی کردند.

محور "بم زاهدان" و زاهدان-زابل"بازگشایی شد

منصور ملاشاهی اظهار داشت: تعدادی از اکیپ‌های راهداری و اکیپ‌هایی از پلیس‌راه در محدوده محورهای مواصلاتی مستقر شدند و به مردم گرفتار در طوفان خدمات رسانی کردند.

معاون راهداری اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: بیشتر نیروهای راهداری در محدوده‌های بحرانی محورهای طوفان‌زده استان مانند "کهورک، نصرت‌آباد، دشتک، شیله و رامشار" مستقر بودند و به مسافران گرفتار در طوفان خدمات رسانی کردند.

وی با بیان اینکه از مجموع 16 راهدارخانه استان چهار راهدارخانه امروز مشغول خدمات رسانی به مسافران بودند، افزود: 9 ماشین سنگین راهداری و 35 راهدار در جریان طوفان امروز به مسافران طوفان زده خدمات رسانی کردند.

ملاشاهی در پاسخ به اینکه تعداد دقیق مسافران گرفتار طوفان مشخص شده است یا خیر، گفت: هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و دستگاه‌های تردد شمار باید تعداد آن‌ها را اعلام کنند ولی چون بخشی از سفرهای نوروزی شروع شده تعداد مسافران گرفتار طوفان به شدت زیاد بوده‌اند.

معاون راهداری اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: این دو محور از ظهر و عصر امروز مسدود شده بود و خوشبختانه با فروکش کردن شدت طوفان هم اکنون بازگشایی شد اما مسافران گرامی دقت داشته باشند که با نهایت احتیاط و رعایت قوانین رانندگی در این محورها تردد کنند.

هواشناسی: گردوغبار زاهدان "موقتی" است

هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت طوفان در شهرهای شمالی و مرکزی استان تاکید کرد: هم اکنون توده غبار نواحی مرکزی استان را فرا گرفته که این شرایط موقتی است و از نیمه شب به بعد شرایط رو به بهبود خواهد رفت.

این سازمان در عین حال به برخی شهرهای مرکزی استان نظیر خاش و میرجاوه هشدار داد که منتظر افزایش غبار در ساعات آینده باشند.

علاوه بر سیستان و بلوچستان صبح امروز در شهرستان ریگان و برخی نقاط کرمان نیز طوفان شدید شن رخ داد که براساس آن جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و نیروهای امدادی در محورهای اصلی این منطقه حضور یافتند.

هفته قبل نیز طوفان و گردوخاک سبب شد که دید افقی در نصرت‌آباد به 1000 متر برسد و بخش قابل توجهی از سیستان و بلوچستان را درگیر کند. در این روز غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان بیش‌ازحد بحران اعلام شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com