خبرهای خوش برای سربازان غایب
سربازان غایب در سال 97 نیز می توانند با پرداخت جریمه نقدی، سربازی خود را بخرند.

قیمت خرید سربازی در سال 97

با تصویب مجلس و ابلاغ بودجه سال 97 مشخص شد که ماجرای خرید سربازی با نام پرداخت جریمه غیبت برای سربازان غایب در سال 97 نیز اجرا می شود.

بر این اساس مشمولان زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، کاردانی 20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، ‌دکترای عمومی علوم پزشکی 35 میلیون تومان، دکترای تخصصی غیرعلوم غیرپزشکی 40 میلیون تومان و دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر تا 50 میلیون تومان باید برای خرید جریمه بپردازند.

در همین ارتباط سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: ان‌شاءالله تا آخر فروردین‌ماه شیوه‌نامه اجرایی جریمه مشمولان غایب از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ابلاغ خواهد شد.

اما میزان جرایم برای سرباز متاهل و دارای فرزند کمی متفاوت تر خواهد بود. به گفته سردار کمالی سربازان متاهل 5 درصد تخفیف می گیرند و همچنین به ازای هر تعداد فرزند نیز 5 درصد دیگر تخفیف به آنها داده می شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص شیوه پرداخت جریمه غیبت سربازی اعلام کرد: کماکان دو روش نقدی و اقساطی برای پرداخت جریمه قابل اجراست؛ در روش اول، فرد می‌تواند جریمه را به صورت نقدی پرداخت کرده و تقاضای کارت معافیت کند.

سردار کمالی به روش دوم اشاره و تصریح کرد: پرداخت اقساطی جریمه مشمولان غایب نیز در دستورکار است؛ در این روش باید مبلغ جریمه تا پایان سال 97 تسویه شود و به طور معمول بعد از پرداخت یک‌سوم مبلغ جریمه، مشمول غایب می‌تواند تقاضای صدور کارت معافیت کند.

اما خبر خوش تر برای فرزندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است چرا که آنها آنچنان که رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح می گوید برای خرید سربازی 70 درصد تخفیف دارند.

کسر خدمت یا معافیت از سربازی برای فرزندان ایثارگران در سال 97
سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد: با توجه به روزهای پایانی سال بعضی از ایثارگران به تصور اینکه مهلت اجرای مقررات کسر خدمت تا پایان سال ۹۶ است، برای دریافت گواهی مراجعه می کنند و همین امر موجب ازدحام در برخی مراکز شده است.

کسری خدمت ایثارگران دارای سابقه جبهه ۲۸ و ۲۹ ماه تا سقف ۲۰ هزار نفر در سال ۹۷ هم اجرا می شود در نتیجه افراد واجد شرایط برای ثبت سوابق در روزهای پایانی سال ۹۶ عجله نکند و در سال ۹۷ سر فرصت اقدامات لازم را انجام دهند.

مصوبه کسر خدمت ایثارگری در 5 سال 96 تا 1400 و هر سال کسر خدمت و معافیت 20 هزار نفر، اجرا می شود و افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کنند، از خدمت سربازی معاف می شوند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir