کمک 23 میلیون فرانکی صلیب سرخ به زلزله زدگان کرمانشاه
رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر از کمک 23 میلیون فرانکی صلیب سرخ به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

مذاکره برای کمک رسانی بیشتر به مناطق درگیری در سوریه

فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در نشست خبری که در حاشیه مراسم  تقدیر از امدادگران، جانان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، اظهار داشت: کمک‌های صلیب‌سرخ از طریق سازمان قانونی و درواقع هلال‌احمر عربی سوریه به مردم جنگ‌زده انجام می‌گیرد و تلاش‌ شده حمایت‌های لازم در مناطق عملیاتی به مردم آسیب‌دیده صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد آب آشامیدنی سوریه از طریق مهندسان صلیب سرخ تامین می‌شود گفت:کمبود آب از جمله مشکلات برای مردمان غیرنظامی در سوریه بوده که تلاش می‌کنیم آن را تامین سازیم. همچنین مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را در سوریه انجام می‌دهیم.

رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر با بیان اینکه اردوگاه اسکان اضطراری برای آوارگان سوری تشکیل شده است گفت: هزاران نفر از مردم جنگ‌زده خدمات لازم را از هلال‌احمر سوریه دریافت کرده‌اند ولی میزان نیازها در این منطقه زیاد است چرا که هم اکنون میلیون‌ها نفر در این کشور آواره‌اند.

وی با بیان اینکه بخشی از مناطق عملیاتی سوریه را ما برای کمک‌رسانی دسترسی نداریم گفت: تلاش شده که کمک‌های لازم از طریق مذاکره با گروه‌های مختلف صورت گیرد تا کمک‌های انسان‌دوستانه انجام شود.

روکا از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با هلال‌احمر ایران خبر داد و گفت: برهمین اساس حدود 23 میلیون فرانک قرار است جهت کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه کمک شود.

پهلال احمر ایران اقدامات خوبی انجام داده ولی ما تعهد داریم که حتی یک نفر هم از قلم نیفتد.

یادآور می‌شود تفاهم‌نامه‌ای میان جمعیت هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ ایتالیا عصر امروز منعقد شد که موضوعات حقوق بین‌المللی بشردوستانه و موضوعات بهداشتی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com