آخرین جزییات از سرنشینان ناپدیدشده بالگرد سانحه دیده‌
با گذشت بیش از ۱۳ ساعت از سقوط بالگرد اجاره‌ای شرکت نفت فلات قاره ایران در آب‌های خلیج‌فارس، عملیات جستجو برای یافتن دو سرنشین ناپدیدشده این بالگرد ادامه دارد.

عملیات جست‌وجو با دشواری دنبال می‌شود

به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، سانحه سقوط بالگرد اجاره‌ای شرکت نفت فلات قاره ایران متعلق به شرکت ساخه در آب‌های خلیج‌فارس حدود ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه شامگاه (سه‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه) روی داد.

 یک فروند بالگرد «بل ۲۱۲» متعلق به شرکت پیمانکار که در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران بوده، از سکوی رسالت در محدوده منطقه لاوان به‌منظور انتقال یکی از همکاران که دچار سکته قلبی شده بود به سمت جزیره کیش به پرواز درآمد که چهار دقیقه پس از پرواز، دچار سانحه شد و روی آب سقوط کرد.

شناورهای سکو به‌ سرعت پس از بروز سانحه، به‌ منظور انجام عملیات جست‌وجو و نجات به محل اعزام شدند و سه نفر از سرنشینان بالگرد را یافتند که متأسفانه دو تن از سرنشینان بانام‌های جواد کاراندیش، مسئول تعمیرات سکوهای دریایی و بهروز اشکان، پزشکیار فوت کرده بودند و سید محمد سهیلی، کاپیتان دوم بالگرد برای انجام عملیات درمانی به جزیره کیش منتقل شد.

پس از بروز این حادثه، کمیته بحران در ستاد تهران و منطقه لاوان تشکیل‌شده و صبح امروز (۲۹ فروردین‌ماه) نیز مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت نفت فلات قاره ایران به‌منظور بررسی ابعاد حادثه و وضعیت سرنشینان ناپدیدشده بالگرد وارد منطقه لاوان شده‌اند.

شرکت نفت فلات قاره ایران با بسیج همه امکانات و نیروها و اعزام شناورها و غواصان، عملیات جست‌وجو برای نجات علی فتاحی (خلبان) و بهروز موسوی ۲ سرنشین دیگر بالگرد را با جدیت دنبال می‌کند. با توجه به وضع جوی نامناسب و مواج بودن دریا، عملیات جست‌وجو با دشواری دنبال می‌شود.


photo_2018-04-18_17-57-40.jpg

مدیر روابط عمومی بیمارستان کیش: وضعیت عمومی سید محمود سهیلی کمک خلبان 56 ساله بالگرد سانحه دیده شرکت نفت مساعد است.

انتقال لاشه بالگرد شرکت نفت فلات قاره به نزدیکی سکو/ احتمال پیدا شدن ۲ سرنشین دیگر

رئیس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام خبر پیدا شدن لاشه بالگردی که شب گذشته در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد، گفت: نیروهای امدادی سعی می‌کنند لاشه بالگرد را به نزدیک سکو و محلی امن برسانند.

بهرام نریمانی با اشاره به حادثه سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره که شب گذشته رخ داد، عنوان کرد: لاشه این بالگرد امروز در چند مایلی محل حادثه پیدا شد.

در حال حاضر دریا مواج است و بالگرد هم واژگون شده است اما پیکره آن سالم است.

رئیس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران عنوان کرد: نیروهای امدادی سعی می‌کنند لاشه بالگرد را به نزدیک سکو و محلی امن برسانند.

 وی درباره سرنوشت دو سرنشین دیگر بالگرد گفت: هنوز از دو نفر خبری نیست امیدواریم هرچه زودتر لاشه بالگرد را به محل امنی ببرند تا ببینیم دو سرنشین دیگر در بالگرد هستند.

نریمانی در پاسخ به این سوال که آیا خلبان نجات‌یافته بالگرد درباره جزئیات حادثه مطلبی نگفته است، یادآور شد: خلبان بالگرد هنوز نمی‌تواند به طور کامل جزئیات را توضیح دهد. در حال حاضر مدیران شرکت نفت فلات قاره به همراه تیم غواصی در نزدیکی محل حادثه و روی سکو هستند.

شب گذشته به دنبال سکته یکی از کارکنان سکوی نفتی رسالت، یک فروند هلیکوپتر برای اعزام بیمار به کیش به محل سکو اعزام شد که پس از طی مسیر کوتاهی هلیکوپتر به دریا سقوط کرد. فرد بیمار و پزشکیار این بالگرد جان باختند و خلبان بالگرد نجات یافت اما سرنوشت دو سرنشین دیگر نامعلوم است.

اسامی سرنشینان این بالگرد به شرح ذیل است:

خلبان: کاپیتان سهیلی(نجات یافته)

کمک خلبان: کاپیتان فتاحی

 بیمار: جواد کار اندیش(جان باخته)

پزشکیار: بهروز اشکان(جان باخته)

 همراه بیمار: طالب مرادی


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir/ ilnanews.com